۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۰۷

در آستانه اربعین حسینی صورت می گیرد؛

از کاظمین تا موکب امامزادگان باقریه/اینجا همه منتظر زائر هستند

از کاظمین تا موکب امامزادگان باقریه/اینجا همه منتظر زائر هستند

بیرجند- مومنان خراسان جنوبی چه در شارع صاحب الزمانی شهر کاظمین و چه موکب های خراسان جنوبی آستین همت برای خدمت به زائر بالا زده اند و گرمای تابستان نیز حریف ارادت آنان نمی شود.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: همه در تب و تاب اربعین هستند. می‌خواهند با پای پیاده قدم در مسیر مشایه بگذارند و با گام‌های خود به سمت کربلا بروند و آن لحظه آرام می‌گیرند که چشمشان به گنبد مصداق وفاداری و برادری حضرت ابوالفضل (ع) بیفتد.

عده‌ای اما در کوشش برای خدمت به زائران اربعین هستند. از همین مردم خراسان جنوبی عاشقانی بی‌قرار به دنبال سیراب کردن یک زائر و زدودن خستگی از تن یک محب اهل بیت (ع) هستند. فرقی هم نمی‌کند که در عراق و شهر کاظمین باشد و یا در خود خراسان جنوبی و در پنج موکبی که برای پذیرایی از زائران پاکستانی و افغانستانی تدارک دیده شده است.

از تعمیر کفش و لباس تا پخت نان برای زائر

در کاظمین غوغا است. بسیاری از موکب داران خراسان جنوبی تلاش می‌کنند خدمات مختلفی از پختن نان، کفاشی و تعمیر کیف و خدمات درمانی به زائران ارائه دهند و ورد زبانشان حسین، حسین است. خادمانی که در گرمای تابستان عاشقانه در راه مولایشان قدم بر می‌دارند.

موسی جوینده رئیس ستاد بازسازی و توسعه عتبات خراسان جنوبی در این زمینه اظهار کرد: ۴۰ موکب خراسان جنوبی در سایت استان در عتبات به زائران خراسان جنوبی خدمت رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این موکب ها در شارع صاحب الزمانی (عج) قرار دارند، یادآور شد: هر نوع امکاناتی برای زائران فراهم است و خرسندیم که در مسیر اربعین بتوانیم قدمی برداریم.

اما در هزاران کیلومتر با فاصله از کاظمین در همین خراسان جنوبی شرایط به همین گونه است. اینجا نیز مردم خراسان جنوبی میزبان زائران هستند. این بار زائرانی که از پاکستان و افغانستان قصد زیارت عتبات و یا برگشت از مسیر پیاده روی اربعین را دارند.

پرویز بخشی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پنج موکب در خراسان جنوبی آماده پذیرایی از زائران سید الشهدا (ع) و همچنین زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است.

وی بیان کرد: روز گذشته ۱۸۴ زائری که از افغانستان برای حضور در اجتماع عظیم اربعین حسینی اعزام شده بودند در محل امامزادگان باقریه بیرجند پذیرایی شدند.

پذیرایی از زائران پاکستانی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: این تعداد زائر افغانستانی با چهار دستگاه اتوبوس در مسیر اعزام به عتبات بودند که افتخار پذیرایی از آنان را داشتیم و همچنین در ابتدای هفته نیز از ۶۰ زائر پاکستانی در قالب یک وعده غذایی پذیرایی شد.

بخشی پور یادآور شد: اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی طبق روال سال‌های گذشته از هیچ تلاشی برای خدمت رسانی به زائرین مسیر عتبات و یا زائر مشهد الرضا (ع) خودداری نخواهد کرد.

کد خبر 6203800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha