۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۳۰

فرماندار سروستان خبر داد؛

ارزیابی خسارت روستای سیل‌زده «هزار درّه »در حال انجام است

ارزیابی خسارت روستای سیل‌زده «هزار درّه »در حال انجام است

سروستان- فرماندار سروستان از ارزیابی و بررسی خسارات ناشی از سیل ۳۰ شهریور به منازل مسکونی، باغ ها و مزارع روستای هزاردرّه خبر داد.

علیرضا حق‌نگهدار در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس اعلام وضعیت نارنجی توسط هواشناسی استان فارس برای برخی شهرستان‌های استان از جمله سروستان عصر سه شنبه ۳۰ مرداد، مبنی‌بر بارش شدید باران به آمادگی کامل درآمدیم.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی انجام شده روستای هزار دره از توابع بخش مرکزی شهرستان سروستان یکی از نقاط پر خطری بود که به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوه باید تخلیه می‌شد.

فرماندار سروستان با بیان اینکه این روستا نهایتاً ۳۰ خانوار دارد که همگی هم در روستا به صورت دائم ساکن نیستند، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته روستا کاملاً تخلیه شد و بارش باران شدید منجر به جاری شدن سیلاب و روان‌اب از دامنه کوه به داخل روستا و ورود به منازل شد.

وی افزود: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت اما با حضور در لحظه اعضای ستاد بحران در منطقه و همچنین کمک اعضای بسیج و سپاه به دستور فرمانده سپاه فجر فارس ماجرا مدیریت شد.

او با اشاره به اینکه در پی این حادثه ۲ منزل خشتی به صورت صد در صد و ۲ منزل به صورت ۵۰ درصد تخریب شد و مزارع و باغات هم خسارت دید، گفت: مدیران بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی جهت بررسی و برآورد خسارت به منطقه آمده و بررسی‌ها را انجام دادند تا با اعلام به ستاد مدیریت بحران استان جبران خسارت شود.

حق‌نگهدار در پایان افزود: به دلیل احتمال ادامه بارندگی اقدامات لازم جهت آواربرداری و لایروبی صورت گرفت.

کد خبر 6203875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha