۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۰۸

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

۸۲۰ موکب حسینی در روز اربعین در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

۸۲۰ موکب حسینی در روز اربعین در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

اصفهان-مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت:۸۲۰ موکب حسینی در روز اربعین در سطح استان اصفهان راه‌اندازی می‌شود و در همه شهرستان‌ها نیز برای اولین بار راهپیمایی جاماندگانبه صورت اجتماع است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی فوقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که مردم در تدارک آن هستند بعد از روز عاشورا و عظمت خاص خودش را دارد، پیاده روی اربعین است.

وی ادامه داد: مردم ایران و همه کشورهای مسلمانان و دوستداران اهل بیت (ع) از هیئات مختلف عازم این راهپیمایی شده‌اند و نقش خود را در ایجاد این عظمت ایفا کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه آن دسته از مردم که توفیق حضور در راهپیمایی اربعین در کربلا را نداشتند در قالب راهپیمایی جاماندگان اربعین در این مناسبت نقش آفرینی می‌کنند، افزود: هر ساله هیئات در این راهپیمایی حضور پرشوری را دارند و امسال نیز این حضور تکرار خواهد شد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی غافله‌های عزاداری، موکب‌های حسینی و پیاده‌روی بین الحرمین در استان اصفهان از برنامه‌های تدارک دیده شده برای اربعین حسینی است، اضافه کرد: برای این امر بیش از ۸۲۰ تا موکب در استان اصفهان راه‌اندازی شده است که ۱۰۲ موکب در شهر اصفهان به برنامه پرده خوانی اربعین نیز می‌پردازند.

حجت‌الاسلام و المسلمین فوقی با اشاره به ۱۵۰ مبلغ به سطح استان برای ایام اربعین و همچنین اعزام ۲۸ مبلغ به موکب‌های حسینی در این ایام گفت: برای اولین بار همه شهرستان‌ها ما برنامه ریزی جاماندگان را به صورت اجتماع برگزار می‌کنند.

وی در خصوص اجرای طرح «محله‌های اربعینی» در استان اصفهان نیز تصریح کرد: این طرح نیز امسال با رویکردهای ویژه و خاصی در سطح استان اصفهان در حال برگزاری است و شاهد خلاقیت بیشتری در نوع برگزاری آن از نوع خدمت‌گذاری به مردم اطعام و سفره کریمانه امام حسن مجتبی (ع) بودیم.

کد خبر 6203882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha