۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸

سردار حسینی اعلام کرد؛

خروج ۳ میلیون و ۳۱۷ هزار زائر اربعین از مرزها/آغاز پیک اول بازگشت

خروج ۳ میلیون و ۳۱۷ هزار زائر اربعین از مرزها/آغاز پیک اول بازگشت

رییس پلیس راهور فراجا از آغاز پیک اول بازگشت زائران اربعین خبر داد و گفت: تا ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه، ۳ میلیون و ۳۱۷ هزار نفر از مرزها خارج شده‌اند.

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ترافیک زائران اربعین و آمار ترددهای انجام‌شده تا ساعت ۸ صبح یک شهریور ماه ۱۴۰۳، اعلام کرد: تاکنون ۳ میلیون و ۳۱۷ هزار نفر از مرزهای کشور برای شرکت در مراسم اربعین حسینی خارج شده‌اند و از این تعداد، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به کشور بازگشته‌اند.

وی با اشاره به سهم مرزهای مختلف در عبور و مرور زائران افزود: مرز مهران با ثبت تردد یک میلیون و ۴۷۹ هزار و ۳۰۰ نفر، بیشترین سهم را با ۴۵ درصد از ترددها به خود اختصاص داده است. مرز شلمچه نیز با ۸۴۳ هزار و ۸۴۶ نفر، سهم ۲۵ درصدی داشته و مرز چذابه با ۲۷۳ هزار و ۴۵۷ نفر، ۸ درصد از کل تردد زائران را به خود اختصاص داده است.

سردار حسینی همچنین به افزایش تردد وسایل نقلیه نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: تردد خودروهای سواری ۱۵ درصد و تردد اتوبوس‌ها ۴ درصد افزایش یافته است. این آمار نشان می‌دهد که حرکت زائران نسبت به سال گذشته با رشد قابل‌توجهی همراه بوده است.

وی همچنین اعلام کرد: تا کنون، ۴۴ میلیون تردد وسایل نقلیه در سطح کشور به ثبت رسیده است.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه پیک اول بازگشت زائران آغاز شده، تأکید کرد: با توجه به حجم بالای ترددها و احتمال افزایش ترافیک در مسیرهای بازگشت، رانندگان باید از عجله و شتاب‌زدگی خودداری کنند. همچنین، تقسیم زمان رانندگی و داشتن استراحت کافی در طول مسیر بسیار حیاتی است تا از بروز حوادث رانندگی جلوگیری شود. بهتر است رانندگان پیش از حرکت، از وضعیت جاده‌ها و شرایط ترافیکی مطلع شوند و با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، سفر خود را ایمن‌تر کنند.

کد خبر 6203890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha