۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۰۷

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

قم در موکب داری عملکردی درخشان دارد

قم در موکب داری عملکردی درخشان دارد

قم- نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: موکب قم مانند سال‎های گذشته عملکردی درخشان دارد و پیشتاز در موکب داری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب پیش از ظهر پنجشنبه در بازدید از موکب حضرت فاطمه معصومه (س) در کربلا با اشاره به امکاناتی که برای رفاه زائر در همه مواکب عراقی و ایرانی ایجاد شده است، اظهار کرد: تاکنون هیچ مشکلی برای هیچیک از زائران اربعین گزارش نشده است. با وجود امکانات گسترده‌ای که جهت رفاه و تکریم زائران فراهم آمده است موکب قم مانند سال‌های گذشته عملکردی درخشان دارد و پیشتاز در موکب داری است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه فاصله سنی کوچک‌ترین زائر ثبت نامی در سامانه سماح با بزرگترین زائر بیش از ۱۰۰ سال است، گفت: بزرگترین زائر اربعین امسال ۱۰۳ ساله است و کوچک‌ترین زائر نیز ۱۸ روزه در سامانه ثبت شده است و این عشق به سیدالشهدا را با هیچ معیاری نمی‌توان سنجید.

وی با اشاره به اینکه از فرصت خدمت به زائران اربعین بیشتر بهره را برد، اظهار کرد: حماسه عظیم اربعین حسینی (ع) هرساله، شکوه عظمت ایثار، فداکاری و اتحاد بین مسلمانان و عشق به حسین بن علی را بیش از پیش به جهانیان نشان می‌دهد.

حجت الاسلام نواب خاطرنشان کرد: پیوند ملت‌های عاشق سیدالشهدا ناگسستنی است و این تکریم مواکب از زائران بدون در نظر گرفتن، رنگ و نژاد و ملیت مصداق این حقیقت است که حب الحسین یجمعنا.

کد خبر 6203895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha