۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۵۱

مدیرکل دامپزشکی مازندران:

کشتارگاه سنتی دام چالوس تخریب شد

کشتارگاه سنتی دام چالوس تخریب شد

چالوس- مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت:کشتارگاه سنتی ۳۰ ساله چالوس به دلیل غیربهداشتی بودن مکان ذبح دام‌ها براساس مصوبه کارگروه سلامت و امنیت غذایی تخریب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه آقاپور کاظمی پیش از ظهر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام اینکه با همکاری فرمانداری و شهرداری چالوس کشتارگاه سنتی دام این شهرستان تعطیل شد گفت: با عنایت به تفاهم نامه وزارت کشور و سازمان دامپزشکی کشور و مصوبات کمیته ساماندهی کشتارگاه‌های دام استان مازندران و پیگیری‌های انجام شده، ضمن تشکر از مجموعه حمایت‌های فرمانداری، شهرداری و دستگاه‌های قضائی و امنیتی با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره دامپزشکی شهرستان چالوس و اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان این کشتارگاه تعطیل و تخریب شد. وی ادامه داد: این اقدام در راستای اجرای مصوبات کمیته ساماندهی کشتارگاه دام استان در تعیین تکلیف واحدهای سنتی که فاقد استانداردهای بهداشتی لازم جهت کشتاردام هستند صورت گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان مازندران تصریح کرد: با توجه به استقرار کشتارگاه‌های سنتی در اماکن مسکونی می‌تواند منجر به ایجاد مخاطرات بهداشتی و کنترل و مدیریت بیماری‌های مشترک شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از کشتارگاه‌های صنعتی در راستای ارتقا سلامت بهداشت جامعه و تأمین گوشت سالم به مردم جهت جلوگیری از بسیاری از بیماری‌های خطرناک گفت: این کشتارگاه‌ها در زمانی به دلیل عدم وجود واحدهای صنعتی در حال فعالیت بوده اند اما با عنایت به ظرفیت‌های صنعتی ایجاد شده در استان مازندران که پاسخگویی تأمین نیاز استان است علاوه بر ارتقا سطح بهداشت عمومی و ایجاد امنیت غذایی پایدار جهت تأمین گوشت قرمز بهداشتی و با کیفیت؛ حمایت از سرمایه گذاری‌های انجام شده که موجبات تأمین منافع عمومی جامعه را به همراه دارد در پی خواهد داشت.

کد خبر 6203916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha