۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۱

به دلیل عدم اجرای طرح؛

۲۳۰ هکتار از اراضی ملی واگذار شده در استان بوشهر فسخ و استرداد شد

۲۳۰ هکتار از اراضی ملی واگذار شده در استان بوشهر فسخ و استرداد شد

بوشهر- مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر، از فسخ و استرداد ۲۳۰ هکتار از اراضی ملی واگذار شده به دلیل عدم اجرای طرح در موعد مقرر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مشایخی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از واگذاری اراضی ملی و دولتی رونق و جهش تولید و رشد اقتصادی، استفاده بهینه از امکانات موجود و افزایش بهره وری است که متقاضیان می‌توانند درخواست خود را از طریق سامانه پنجره واحد مدیریت زمین ثبت کنند.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: انتظار می‌رود پس از واگذاری اراضی به متقاضیان طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی، شاهد به بهره برداری رسیدن طرح‌های مصوب در مدت زمان تعیین شده باشیم که این امر با بازدید از محل اجرای طرح‌ها توسط عوامل نظارتی شهرستان‌ها محقق می‌شود.

وی ادامه داد: از اهداف نظارت بر اجرای طرح‌های واگذاری اراضی ملی و دولتی می‌توان به اعمال نظارت فراگیر بر اجرای طرح‌های واگذاری، توسعه و سرعت بخشیدن بیشتر بر اجرای طرح‌ها، جلوگیری از تصرف اراضی ملی مازاد اراضی واگذار شده، حفظ حقوق متقابل مردم و دولت، جلوگیری از معطل ماندن اراضی ملی و دولتی واگذار شده و استمرار فعالیت مجریان طرح‌ها، جلوگیری از معوق ماندن مطالبات قانونی دولت در وصول عوائد حاصل از اجاره و فروش اشاره کرد.

مدیر امور اراضی استان خاطرنشان کرد: با نظارت بر طرح‌ها میزان پیشرفت کار رصد می‌شود و در صورت مشاهده عدم اجرای طرح یا پیشرفت فیزیکی کمتر از حد مصوب با تصمیم کمیسیون هیأت نظارت ماده ۳۳ نسبت به فسخ یا استرداد زمین اقدام می‌شود و این فرصت در اختیار سایر متقاضیان درخواست زمین برای طرح‌های اشتغال زا قرار داده می‌شود.

کد خبر 6203920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha