۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۱۵

مدیرکل هواشناسی خوزستان مطرح کرد؛

تداوم رطوبت و شرجی در خوزستان / هشدار تندباد

تداوم رطوبت و شرجی در خوزستان / هشدار تندباد

اهواز - مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: رطوبت بالا و هوای شرجی در این استان تا اواسط هفته آینده با شدت و ضعف همچنان ادامه دارد.

محمد سبزه زاری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، طی امروز با تقویت جریانات جنوبی، رطوبت و شرجی ضمن تقویت در همه بخش‌های استان گسترش پیدا می‌کند. این شرایط تا اواسط هفته آینده با شدت و ضعف همچنان ادامه دارد. در این ایام (به ویژه امروز و فردا) با توجه به انباشت رطوبت در منطقه، احتمال رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعدوبرق، ریزش تگرگ و تندبادهای لحظه‌ای در بخش‌های جنوبِ شرقی و مناطق مرتفع شرقی و شمالی پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: همچنین وقوع پدیده مه یا مه رقیق صبحگاهی و شامگاهی در اغلب مناطق استان به ویژه مناطق ساحلی و جاده‌های کوهستانی مورد انتظار است. همچنین در این مدت با توجه به وزش باد، در بخش‌های غربی و جنوبی و مرکزی، احتمال برخاستن گردوخاک‌های محلی یا همرفتی دور از انتظار نیست. شمال خلیج فارس نیز طی امروز و فردا مواج است.

وی عنوان کرد: در شبانه روز گذشته بستان با دمای ۴۷.۲ و دهدز ۲۵.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند. در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۴۵.۴ و کمینه دمای ۳۲.۴ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبر 6203932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha