۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۱۱

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان:

۱۲ طرح هادی ویژه هفته دولت در کردستان بهره‌برداری می‌شود

۱۲ طرح هادی ویژه هفته دولت در کردستان بهره‌برداری می‌شود

سنندج_ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: ۲۳۳ طرح هادی درکردستان درحال اجرا است که از این تعداد ۱۲ طرح به طور نمادین درهفته دولت با ۲۰۳میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید رسولی پیش از ظهر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه کردستان اظهار کرد: شهید رئیسی تعریفی از انقلاب جهادی را به جا نهاد و اقدامات ایشان در عرصه خدمت ارزشمند بود.

وی تصریح کرد: دولت چهاردهم با قاطعیت و حمایت مقام معظم رهبری شکل گرفت که یقیناً با ترکیب موجود می‌تواند خدمات قابل توجه را انجام دهد.

وی اذعان کرد: بنیاد مسکن یک نهاد اجرایی بود که بعد از انقلاب و با فاصله ۵۸ روز شکل گرفت و تاکنون بازوی توانمند و اجرای قوی برای انقلاب بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: این بنیاد در حوزه عمرانی مطالبات اصلی مردم روستاها را تأمین کرده، و یکی از روستایی ترین نهادهای کشور است.

رسولی بیان کرد: اجرای طرح هادی توسط این بنیاد در ۶۶۵ روستای استان انجام شده و شاخص عملکرد در اجرای طرح هادی در استان ۵۱ درصد است که از یک فاز تا اتمام طرح انجام شده است.

وی گفت: یک عقب ماندگی با شاخص کشوری داریم که این شاخص در کشور ۶۱ درصد است و عملکرد قابل توجه در سال‌های اخیر داشتیم که در سال‌های آینده امیدواریم این ۱۰ درصد عقب ماندگی جبران شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: اعتبارات در سال قبل ۳۲۷ میلیارد تومان در بخش طرح هادی روستایی در استان و ملی بوده که تخصیص آن ۳۰ میلیارد تومان بود و در ۲۳۳ روستا پروژه‌ها تعریف شد.

رسولی افزود: در ۵۱ روستای استان اجرای آسفالت و در ۵۰ روستا هم جدول کشی انجام شد که بسته به بافت روستاها در ضلع غربی و ضلع شرقی آسفالت و جدول کشی انجام می‌شود.

بازنگری طرح هادی روستاهای کردستان

وی اذعان کرد: در بازنگری طرح هادی روستای در راستای بازگشت و مهاجرت معکوس که نیازمند توسعه و فراهم کردن شرایط سکونت است اقداماتی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: انجام تفکیک قطعات روستایی و بسته تشویقی برای مهاجرت توسط بنیاد فراهم شده و در ۳۰ روستا بازنگری طرح هادی روستایی هم انجام شد.

مدیرکل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی یادآور شد: ۱۳۱۵ روستا داریم که در بخش عمرانی اسناد مالکیت روستای آنها با همکاری ثبت و اسناد صدور یافته و سهم استان تحقق سه هزار و ۷۰۴ جلد سند مالکیت روستایی بود که سه هزار و ۹۴۹ مورد آن صادر شده است.

رسولی بیان کرد: بنیاد مسکن در عمران و آبادانی ظرفیت دارد و برای اجرای منظومه‌های روستایی یا طرح آبادانی و پیشرفت منظومه روستایی اقدامات خوبی انجام داده است.

وی عنوان کرد: در بخش خانی‌آباد مریوان فعالیت و طرح موفق کشوری اشتغال خرد روستایی تعریف شده و در این زمینه رتبه اول یا دوم در کشور را داریم.

مدیرکل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی کردستان افزود: توسعه یکپارچه روستایی، اشتغال، معیشت و ماندگاری در روستا در این بخش حائز اهمیت است که در بخش مرکزی کامیاران و سیروان سنندج هم این کار اجرایی می‌شود.

ایجاد ۳۴۸ پروژه ایجاد اشتغال خرد روستایی در کردستان

رسولی عنوان کرد: ۳۴۸ پروژه ایجاد اشتغال خرد روستایی فراهم شده که با ۱۸۹ پروژه موافقت شده و تسهیل گری ان برای اخد تسهیلات کم بهره انجام شده است.

وی گفت: در این زمینه کلاس آموزشی برگزار کردیم و با ۹ دستگاه اجرای استان قرارداد بستیم تا کارسازی و تسهیل گری در راستای جامعه هدف خودمان انجام شود.

رسولی افزود: طرح صنایع دستی خانی آباد مریوان یک طرح موفق ما بود که در آن مشاغل خرد روستایی شامل خیاطی و صنایع دستی تسهیل گری شد و همراه با آموزش برای پایداری و مهاجرت معکوس به روستا انجام شد.

وی گفت: در بحث سیاست بنیاد در نهضت ملی در روستاها قرار بر تأمین یک میلیون زمین روستایی بود که ۱۰ هزار آن سهم کردستان بود و با همکاری جهادکشاورزی و اداره راه و شهرسازی و اداره منابع طبیعی ۱۰ هزار و ۲۰۰ قطعه زمین در شورای مسکن در ۴۸ روستا تأمین شد.

مدیرکل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی تصریح کرد: کردستان، استان برتر در زمینه تملک اراضی بود و در اجرای مسکن روستای یا مقاوم سازی مسکن روستایی هم اقدامات خوبی انجام داده است.

مقاوم سازی مسکن حدود ۵۸ هزار روستا در کردستان با همکاری بانک‌ها

رسولی عنوان کرد: ۵۷ هزار و ۹۴۵ روستا مقاوم سازی با همکاری بانک‌ها انجام شده و شاخص عملکرد استان ۴۶ درصد است که نسبت به میانگین کشوری ۷ درصد عقب ماندگی در بخش غربی به دلیل عقاید مذهبی داریم.

وی بیان کرد: ۵ هزار و ۱۳۱ واحد عقد قرارداد در بحث مقاوم سازی داریم که ۳ هزار و ۳۰۰ واحد آن با ۶۵ درصد پیشرفت انجام شده و سهم تسهیلات روستایی دارای منابع بانکی ضعیف است.

مدیرکل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی کردستان ادامه داد: در بخش احداث مسکن محرومان هزار واحد مسکن در کردستان با تسهیلات مقاوم سازی و کمک نقدی بلاعوض سهم استان بود که ۹۳۵ واحد آن در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: بنا به کمک به راه و شهرداری در طرح نهضت ملی ظرفیت‌ها در چند محور کمک می‌کنیم و ۱۸ درصد نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت با تعداد واجدین یک هزار و ۹۵ متقاضی نهایی داریم که تاکنون ۱۱۶ نفر متقاضی واریز وجه و تأمین زمین کردند.

وی بیان کرد: در ۵ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت اقدامات انجام شده و در ۹ شهر دیگر زمین شناسایی شده و در آینده کارهای زیربنایی را انجام می‌دهیم که در ۱۴ شهر اعلام آمادگی می‌کنیم و ۳ هزار و ۱۲۷ واحد نهضت مسکن شهری تکلیف داریم.

رسولی تصریح کرد: در ۵ شهر باید کارهای مربوط به نهضت ملی روستایی و شهری انجام شود که ما تاکنون ۳۵۰ واحد آن‌را انجام دهیم.

طرح نهضت مسکن ملی در حال پیشرفت است

وی گفت: در مرکز استان هم طرح ۲۰۰ واحدی مسکن داریم که پیشران بوده و در دو فاز ۸۰ واحدی و ۱۲۰ واحدی بدون هیچ مشکلی در حال پیشرفت است.

مدیرکل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در این بخش هم عقب ماندگی تسهیلات بانکی داریم که کشوری است و در اجرای ۳۱۲۷ تکلیف شهری پیشرفت خوبی داریم.

رسولی گفت: در امور اجرایی یکی از ظرفیت‌های بزرگ و ارزشمند بنیاد ۴۷ دستگاه ماشین آلات نوساز است که غالباً در فعالیت و پروژه‌های نهضت ملی در حال فعالیت است.

وی اذعان کرد: ۲۳۳ طرح هادی در دست اجرا داشتیم که ۱۲ طرح آن به طور نمادین در هفته دولت با ۲۰۳ میلیارد اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی کردستان یادآور شد: همچنین افتتاح ۳ هزار و ۲۳۳ مسکن روستایی و مقاوم سازی واحد مسکن محرومین در این هفته انجام می‌شود و ۳ هزار و ۳۰۴ جلد سند مالکیت روستایی هم صادر شده است.

وی گفت: فعالیت‌های جانبی در استان شکل گرفته و پروژه خوب شهرک بعثت سنندج که ساختمان دارالقرآن بین المللی سنندج است هم اتمام و در هفته دولت با اعتبار ۳۶ میلیارد به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 6203988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha