۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۱۳

مدیرکل هواشناسی اردبیل:

هوای گرم تابستانه طی امروز و فردا در اردبیل حاکم خواهد بود

هوای گرم تابستانه طی امروز و فردا در اردبیل حاکم خواهد بود

اردبیل-مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه های هواشناسی طی امروز و فردا هوای گرم و کاملا تابستانه در سطح استان اردبیل حاکم خواهد بود.

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بر پایه‌ی آخرین خروجی مدل‌های عددی پیش بینی وضع هوا، جو استان تا اواسط هفته‌ی آینده پایدار است، اظهار کرد: بر این اساس طی مدت مذکور آسمان غالباً صاف در بعد از ظهر توأم با رشد موقتی ابرهای همرفتی و وزش تندبادهای لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی مناطق کوهپایه‌ای کوه سبلان و کوه‌های باغرو رگبار پراکنده باران و یا رعد و برق دور از انتظار نخواهد بود، افزود: امروز و فردا هوای گرم و کاملاً تابستانه‌ای استان را فرا خواهد گرفت.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: دما در شهرستان‌های شمالی و کوثر به ۳۶ تا ۳۹ درجه سلسیوس و در شهرستان‌های مرکزی و خلخال به ۲۹ تا ۳۳ درجه سلسیوس خواهد رسید.

کوهی با تاکید بر صرفه‌جویی هم استانی‌ها در مصرف آب و حامل‌های انرژی به ویژه برق، ادامه داد: به گروه‌های حساس و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای انجام تمهیدات لازم جهت جلوگیری از گرمازدگی توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه از روز شنبه اندکی از گرمای هوا کاسته می‌شود، خاطرنشان کرد: تغییرات احتمالی اوضاع جوی در بولتن پیش بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد.

کد خبر 6204006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha