۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۴۰

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان:

تأمین زمین احداث نیروگاه خورشیدی در زنجان با مشکل مواجه است

تأمین زمین احداث نیروگاه خورشیدی در زنجان با مشکل مواجه است

زنجان-مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان گفت: تأمین زمین به منظور احداث نیروگاه خورشیدی در زنجان با مشکل مواجه است.

سیده پروانه برهانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان زنجان جزو مستعدترین استان‌ها در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر است که با توسعه نیروگاه‌ها بر پابه استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر می‌توان به تولید برق استان کمک کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس ظرفیت‌سنجی انجام شده در کشور، ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات در زنجان ظرفیت احداث نیروگاه خورشیدی وجود دارد که باید از این امکان بهره برد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه نزدیک به ۲ هزار و ۲۵۰ مگاوات نیز در بخش نیروگاه بادی ظرفیت شناسایی شده است، عنوان کرد: به مرور این نیروگاه‌ها احداث خواهد شد تا وارد پست‌های فشار قوی شوند.

وی با بیان اینکه چند متقاضی بخش خصوصی برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی و بادی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در زنجان با مشکل تأمین زمین مواجه هستیم که باعث شده کار احداث نیروگاه خورشیدی به تأخیر بیفتد.

برهانی با اشاره به اینکه اکثر زمین‌ها متعلق به منابع طبیعی هستند، ادامه داد: تلاش داریم با رایزنی با دستگاه‌های مربوطه بتوانیم زمین را تأمین کنیم و در این بین به سمت استفاده از زمین‌های اوقافی هم رفتیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر یک نیروگاه ۲۰ مگاواتی در منطقه گرماب احداث خواهد شد و بقیه طرح‌ها نیز در دست اقدام است و نیاز به همت و تلاش بیشتری دارد.

کد خبر 6204018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سیدمحمدمیرمهدی IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      1 0
      سیدمحمد میرمهدی: اگر بالای هرواحد مسکونی یک نیروگاه ۵ کیلووات بالای مساجد، مدارس ،ادارات ، اپارتمانها یک نیروگاه ۲۰ کیلووات ودر مزارع وکارخانه ها نیروگاه خورشیدی تا ۲۰۰ کیلووات نصب میشد نیاز به احداث نیروگاه های بزرگ نبود سرمایه گذاری برای دولت نبود هزینه نگهداری برای دولت نبود درمصرف اب صرفه جویی م
    • محمد خیاطی IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
      0 0
      در استان مرکزی شهرستان ساوه اگر قصد نصب تابلوهای برق خورشیدی داشتید،حاضرم زمین در اختیار بگذارم،سپاس
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
      0 0
      حالا یک زمین دیگر را در نظر بگیرید .مشکل حله.تا بتوانید از انرژی خورشیدی پاک وارزان استفاده کرد ‌ارزش زیادی دارد .برق رایگان بدست میاد .موفق باشید.
    • شریفی ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      0 0
      در صورت احداث نیرو گاه در منطقه خدابنده زمین موجود است