۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۵۳

همزمان با هفته دولت؛

۱۲۵ طرح کشاورزی در استان زنجان به بهره برداری می‌رسد

۱۲۵ طرح کشاورزی در استان زنجان به بهره برداری می‌رسد

زنجان-رییس سازمان جهاد کشاورزی زنجان از افتتاح ۱۲۵ طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر هشت هزار و ۶۵۶ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله حسنی روز پنجشنبه در جلسه تشریح طرح های کشاورزی آماده بهره برداری در استان، افزود: افتتاح این طرح ها اشتغالزایی برای بیش از هزار و ۱۱۹ نفر به صورت مستقیم و سه هزار و ۸۱ نفر به صورت غیر مستقیم را در پی دارد.

وی با بیان اینکه ۶۸ طرح از مجموع پروژه‌های قابل افتتاح در این هفته مربوط به حوزه آب و خاک است، اضافه کرد: از این تعداد ۱۵ طرح احداث کانال بتنی انتقال آب به طول ۱۲ هزار و ۸۵۵ متر، ۳۵ طرح لوله گذاری خط انتقال آب به طول ۵۰ هزار و ۹۱۲ متر، ۱۲ طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری به مساحت ۱۵۲ هکتار، چهار طرح احیا و مرمت قنات به طول هزار و ۵۹۱ متر و ۲ طرح احداث استخر معیشتی ذخیره آب به ظرفیت ۱۸۵ هزار متر مکعب است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، میزان سرمایه‌گذاری انجام گرفته برای طرح های آب و خاک را بالغ بر ۶۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

حسنی با اشاره به افتتاح ۲۴ طرح در بخش امور دام استان، گفت: این طرح ها شامل سه واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت ۳۵ هزار قطعه، یک واحد مرغداری تخمگذار به ظرفیت ۵۰ هزار قطعه، ۲۰ واحد دامداری کوچک به ظرفیت ۸۸۰ راس و کلنگ زنی یک واحد پرورش مرغ مادر گوشتی جمعاً با اعتباری بالغ بر هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی زنجان خاطرنشان کرد: هشت طرح صنایع تبدیلی غذایی نیز شامل یک پروژه سردخانه ۲ هزار و ۵۰۰ تنی، یک طرح توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، طرح تولید فرآورده های لبنی، طرح کارخانه تولید خوراک دام و طیور، ۲ طرح واحد گلاب گیری و ۲ طرح کارخانه کنسرو زیتون با اعتبار بالغ بر هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال بهره برداری می شود.

حسنی افزود: در بخش تولیدات گیاهی نیز ۱۲ طرح شامل ۲ پروژه کشت گل محمدی در سطح ۵۰ هزار متر مربع، ۲ طرح احداث باغهای دیم در اراضی شیب دار در سطح ۲۵ هزار متر مربع، یک طرح احداث باغ زیتون در اراضی شیب دار در سطح ۵۶۰ هکتار و هفت طرح گلخانه ای در سطح ۴۶ هزار و ۵۳۴ متر مربع با اعتباری بالغ بر هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال افتتاح می شود.

این مسوول اضافه کرد: همچنین چهار طرح در بخش شیلات با اعتبار حدود ۸۷ میلیارد ریال، ۲ طرح در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال، ۲ طرح در بخش نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با اعتبار حدود ۶۷ میلیارد ریال، ۲ طرح در بخش تعاون روستایی شامل احداث باسکول و سیلوی فلزی با اعتبار حدود ۱۰۵ میلیارد ریال و یک طرح در بخش امور اراضی در خصوص تجمیع و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی در سطح ۷۷ هکتار با ۷۷ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می رسد.

کد خبر 6204030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha