۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۵۶

نیروی کار برای فرصت‌های شغلی شاهین‌شهر و میمه وجود ندارد

نیروی کار برای فرصت‌های شغلی شاهین‌شهر و میمه وجود ندارد

اصفهان-رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شاهین شهر و میمه گفت: با وجود بیکاری و توسعه صنایع در شهرستان‌ها اما نیروی کار برای فرصت‌های شغلی شهرستان میمه موجود نیست.

کریم علینقی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به عدم تناسب بیکاری و فرصت‌های شغلی در شهرستان اظهار کرد: ۵ هزار فرصت شغلی در شهرستان میمه و شاهین شهر قرار دارد اما نیرو کار برای استفاده از این فرصت‌ها وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری این شهرستان از ۱۷ و نیم درصد در سال ۹۵ به ۸.۵ در صد در حال حاضر رسیده است، افزود: با وجود اینکه نیروی بیکار در شهرستان وجود دارد اما همچنان فرصت‌های شغلی خالی است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شاهین شهر و میمه خاطر نشان کرد: با توسعه صنایع در شهرستان اینک نیاز به کارگر ماهر و نیروی انسانی فنی داریم، اما این نیروی انسانی در بازار کار فراهم نیست.

وی افزود: این به یک چالش بر سر راه فعالیت واحدهای صنعتی تبدیل شده و لازم است با فرهنگ سازی و همچنین آموزش نیروی انسانی برای آن تدبیر اندیشید.

علینقی علت ین چالش‌ها را آموزش تئوری محور دانست و افزود: این امر باعث شده تا فرهنگ پشت میز نشینی رواج پیدا کند و نیروی انسانی ماهر و آچار به دست برای فعالیت در صنایع کاهش یابد.

کد خبر 6204036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha