۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۴

رییس کل دادگستری قزوین:

عدم شناخت از قوانین علت ۴۰ درصد پرونده های قضایی است

عدم شناخت از قوانین علت ۴۰ درصد پرونده های قضایی است

قزوین- رییس کل دادگستری قزوین با بیان اینکه شهروندان در قزوین نیازمند آموزش هستند گفت: بی اطلاعی مردم از مسایل حقوقی و قوانین علت اصلی ۴۰ درصد دعاوی حقوقی در استان قزوین است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا ظهر پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین با بیان اینکه شهروندان در قزوین نیازمند آموزش هستند اظهار کرد: بی اطلاعی مردم از مسایل حقوقی و قوانین علت اصلی ۴۰ درصد دعاوی حقوقی در استان قزوین است.

وی افزود: با افزایش اطلاعات و آگاهی مردم نسبت به قوانین می توان از بروز خیلی از مشکلات حقوقی در جامعه و افزایش پرونده های قضایی جلوگیری کرد.

رییس کل دادگستری قزوین بیان کرد: از سوی دیگر افزایش اطلاعات حقوقی مردم به آرامش در سطح جامعه نیز کمک خواهد کرد و افراد با آرامش بیشتری زندگی می کنند.

حجت الاسلام مصطفوی نیا خاطرنشان کرد: از سوی دیگر مردم در صورت بی اطلاعی از قوانین می توانند از مشاوره های حقوقی و ظرفیت وکلا استفاده کنند تا در آینده با مشکل روبرو نشوند.

وی در پایان یادآور شد: مسوولان در پزشکی قانونی نیز باید در جهت آگاه سازی مردم نسبت به مسائل مرتبط با این سازمان تلاش کنند تا سطح آگاهی مردم افزایش یابد.

کد خبر 6204068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha