۱ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۳۱

پزشکیان در آئین گرامیداشت روز پزشک:

معیشت آبرومندانه برای پزشکان و پرستاران مورد اهتمام دولت است

معیشت آبرومندانه برای پزشکان و پرستاران مورد اهتمام دولت است

رئیس جمهور تأمین سلامت و ارتقای خدمات درمانی به مردم را از اولویت‌های اصلی دولت چهاردهم عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود پزشکیان عصر پنجشنبه در آئین گرامیداشت روز پزشک که در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، ضمن تبریک این روز به جامعه پزشکی و کادر درمانی کشور گفت‌: بنده که امروز به عنوان یکی از اعضای جامعه پزشکی کشور در قامت رئیس جمهور خدمتگزار مردم هستم، از دوره دانشگاه و تحصیل دغدغه خدمت به مردم را داشتم و همواره به دنبال آن بودم که چگونه می‌توانم مشکلات مردم را حل کنم، چرا که باور و اعتقاد داشتم که باید علم و دانش خود را در این راه به کار بگیرم.

رئیس جمهور با بیان اینکه استمرار همین باور و اعتقاد در عملکرد ما بود که موجب اقبال جامعه شد و در انتخابات ریاست جمهوری به تأیید و انتخاب مردم رسید، افزود: شما نخبگان نیز در صورتی که بخواهید و اراده کنید قطعاً خواهید توانست در این مسیر گام بردارید و با رفع مشکلات مردم، موجبات رضایتمندی آنها را فراهم کنید.

پزشکیان با تأکید بر اینکه ما به عهد و پیمان خود با مردم در صداقت و راست‌گویی پایبندیم، درد و رنج مردم را درد و رنج خود می‌دانیم و برای کاستن از آلام آنان تلاش خواهیم کرد، اظهار داشت: معتقدم با هم‌افزایی، همدلی و اراده جمعی خواهیم توانست برای بسیاری از مشکلات مردم چاره اندیشی کنیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در این مراسم تأمین سلامت و ارتقای خدمات درمانی به مردم را از اولویت‌های اصلی دولت چهاردهم عنوان کرد و گفت: ما با مردم عهد بستیم که صدای بی صدایان و کمک حال فقرا و دور افتادگان باشیم که به اعتقاد من گام اول برای تحقق این عهد تأمین سلامت کسانی است که در صورت بیماری، به دلیل فقر و ناتوانی در پرداخت هزینه‌های درمان جانشان به خطر می‌افتد.

پزشکیان همچنین رفع دغدغه‌ها و مشکلات معیشتی جامعه پزشکی و کادر درمان کشور را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: قطعاً تأمین معیشت و فراهم کردن شرایط برای زندگی آبرومندانه پزشکان و پرستاران که در صف اول خدمت‌رسانی به مردم هستند، مورد اهتمام دولت خواهد بود، چرا که معتقدیم کسانی که به دنبال رفع گرفتاری و مشکل مردم هستند، ابتدا خود باید دچار مشکل نباشند.

رئیس جمهور در ادامه نقش روشنفکران، عالمان، اندیشمندان و نخبگان برای برون‌رفت کشور از بحران‌ها و چالش‌ها را حائز اهمیت دانست و گفت: اگر جامعه نخبگانی کشور نتواند با علم و آگاهی خود خود کشور را از بحران‌ها و چالش‌ها نجات دهد، از دیگران انتظاری نیست.

پزشکیان تأکید کرد: پس بیایید همه با هم برای ایران‌مان و بازگرداندن عزت و سربلندی مردم عزیز کشورمان یکصدا و همدل شویم و یقین بدانید اگر با هم متحد شویم بر مشکلات غلبه خواهیم کرد و موفق خواهیم شد.

کد خبر 6204303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • شاهد IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
      11 9
      آقای رئیس جمهور پس کارمندای جهاد کشاورزی در کجای ذهنتون قرار داره؟ کارمند مگه فقط معلم وپرستاره؟ هر رئیس جمهور و وزیری که میاد فقط به معیشت معلم و پرستار میرسن!!!حالا برق ومخابرات و آب وبیمه و..‌. به کنار
      • ناشناس IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
        3 1
        شاهد جان! نترس. به وضعیت معلما و پرستارا هم رسیدگی نمی شه و اینا فقط در حد شعاره. اگر قرار باشه به وضعیت جایی رسیدگی بشه، این کار بدون سر و صدا انجام می شه و نیازی به این همه شعار دادن نیست. تجربه نشان داده که وقتی شعار می دن که به فلان جا رسیدگی می کنیم، برعکسش انجام می شه و فراموش می شه
      • ایران ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
        4 2
        تمام ادارت و پزشکان دریافتی نجومی دارند شما فقط اسم معلم افتاده رو زبونتون؟؟؟ کم ترین دریافتی معلما دارند
      • ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
        3 1
        شما حقوق پزشکا و ادارات برق و گاز و ... رو نمیگین فقط معلم و پرستار با پایین ترین دریافتی رو می بینید؟؟؟
    • رامین رجب وند IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
      7 7
      من کارمند تامین اجتماعی هستم ،،،امروز که یکم ماه هست ،،ساعت ده شب ،،،هنوز حقوق رو ندادن!!!!!!من هوشبری هستم ،،امروز در خانه گوشت و ماهی نداشتیم و اکثر اوقات مرغ میخوریم ،،،،،اقای پزشکیان سوالی که دارم اینه من کادر درمان وقتی خودم درآمدم مکفی نیست،،به وقت داده نمیشه ،چطور به فکر بیمار باشم؟؟؟؟؟؟؟
      • ایران IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
        9 1
        پزشکان با این نرخ های ویزیت نجومی دیگه چه قدر میخوان در بیارن؟؟؟
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
      11 5
      وزارت بهداشت فقط شامل پزشک و پرستار نیست جناب رئیس جمهور! اتفاقا پزشکان و تا حدودی پرستاران، بدنه لاکچری وزارت بهداشت اند به داد بقیه شاغلین وزارتخانه هم برسید که به سختی فقط روزگار می‌گذرانند و مشمول نظام های پزشکی و پرستاری هم نیستند تا بتوانند نظام مند اعتراض کنند..
      • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
        1 5
        چراحرف بیخودمیزنید شماخودت زندگی لاکچری پرستارا روازنزدیک دیدی؟
      • ناشناس ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
        2 2
        حرف مفت نزن پرستاران زندگی لاکچری داره تازه تو دوران کرونا شما کجا بودیدتوآغوش مادرت خوابیده بودی حتما نفهمیدی ابن همه زجرکشیدندشهیددادندمن خودم دوتا شهیددادم خودم هم کرونا گرفتم آلان حقوق کارگری میگیریم
      • رها IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
        2 1
        پرستاری که زندگی لاکچری داره... یا خودش یا همسرش ارثی براشون مونده... وگرنه با حقوق پرستاری زندگی لاکچری طنزی بیش نیست
    • BR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
      12 0
      بنده فوق لیسانس با 26 سال کارمند شرکت ملی پست هستم. خودم را میگویم یک گدای متشخص هستم. خسته شدم از این زندگی لعنتی. این چه حقوقی است. یک پراید له دارم و مستاجرکه ماهیانه 10 میلیون تومان اجاره میدم.
    • ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      9 0
      برای دیگر قشرها آبرومندانه در نظر گرفته اید ، فقط مانده طبقه محروم و درمانده پزشکان و پرستاران
    • ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      3 4
      سلام اقای پزشکیان ببینیم برای جامعه ی زحمتکش پرستاری که قلب بیمارستان است بااین حقوق کمی که پریافت میکند چکار میکنید بسم الله
    • سعید IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      6 1
      چناب دکتر پزشکیان ویزیت دکتر شده 300هزار تومان باری مریض ازمایش می نویسه دوباره برای نشان دادن برگه ازمایش300 هزار تومان میگیره کجای دنیا اینطوری ماهشهر
    • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      1 4
      لطف کنید در مورد مطالبات معوق پزشکان خانواده روستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم پیگیری کنید که از سال 1398طلبکار هستند.
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      3 8
      سکوت پزشکان علامت رضایت نیست چرا که همین الان پزشکان خانواده روستایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از سال 1398مطالبات معوق پرداخت نشده دارند
    • زهره IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      11 0
      اقای پزشکیان لطفا جلو زیر میزی پزشکانی که سکه دلار و پول زیر میزی می گیرند را بگیرند وبا این پزشکان متخلف برخورد کنید که شان ومنزلت شغل پزشکی رل با زیر میزی گرفتن زیر سوال می برند امیدواریم پروانه نظام پزشکی پزشکانی که از بیماران بابت عمل جراحی در مطب خصوصی زیر میزی می گیرند با طل شود.
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      9 1
      باید به فکر معیشت همه اقشار باشی، همه کارمندان دولت در تنگنا هستند رئیس جمهور، از همین اول دو قطبی ایجاد نکن
    • Hamed IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      4 3
      برقراری فوق العاده خاص کادربهداشت ودرمان؛حق مسلم وقانونی وجبران سختی کار مدافعان جانفشان و زحمتکش سلامت...
      • Fatemeh IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
        0 0
        واقعافداکاری و ایثارکادربهداشت و درمان غیرقابل وصف هست در این اربعین حسینی خداعمرطولانی باعزت بدهندحاجت رواشوند
    • ناشناس ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      2 1
      برای بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی و فرهنگی و مخابرات و کارگری و غیر ه چی شده
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      3 0
      جناب رئیس‌جمهور به زیر میزی که پزشکان برای جراحی از مريض ها می‌گیرند، خاتمه دهید
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      2 1
      هیچ شغلی به اندازه پرستاری سخت نیست با جان دست وپنجه نرم میکنند
    • Fatemeh IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
      0 0
      برخوردعالی پرستاری دیدم که افزایش فوق العاده خاص برازنده؛لغواضافه کاری های اجباری کاهش شیفت شب،باشد که تدبیررئیس جمهور راهگشای مشکلات عیان پرستارباشد