۲ شهریور ۱۴۰۳، ۰:۰۶

ظفرقندی تاکید کرد؛

پزشکان عمومی پایه و اساس پزشکی خانواده هستند

پزشکان عمومی پایه و اساس پزشکی خانواده هستند

وزیر بهداشت، پایه و اساس پزشکی خانواده را پزشکان عمومی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا ظفرقندی، در آئین گرامیداشت روز پزشک که همزمان با همایش تازه‌های بالینی و مراقبت‌های اولیه در طب عمومی در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی ایران و با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: پایه و اساس پزشکی خانواده، پزشکان عمومی هستند که می‌توانند این ساختار را اصلاح کنند.

وی افزود: هر قدر بودجه و اعتبارات به حوزه سلامت اختصاص یابد اگر ساختار مناسبی وجود نداشته باشد، این منابع به هدر می‌رود.

وزیر بهداشت ادامه داد: خوشبختانه در کابینه دولت چهاردهم، ۴ پزشک فعالیت دارند که فرصت مغتنمی است و حمایت جامعه پزشکی فارغ از هر سلیقه‌ای امروز وجود دارد تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

ظفرقندی افزود: بسیاری از مشکلات عمده و اساسی قابل حل است که بخشی از آن با تکریم و برخی دیگر با بهبود وضعیت معیشتی از طریق پرداخت حق قانونی آنها، قابل حل است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه جامعه پزشکی معتمد مردم است، افزود: هر آسیبی به جامعه پزشکی وارد شود در کل جامعه اثرگذار است. دوران دفاع مقدس بدون دغدغه از نظر پزشکی گذشت. سال ۸۹ و برای مراسم سالروز آزادی خرمشهر از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی دعوت کردیم که به عنوان سخنران حضور داشته باشد که سریعاً قبول و علت آن را اینگونه اعلام کرد به عنوان مسئول جنگ در دوران دفاع مقدس، فکر می‌کنم به جامعه پزشکی خیلی مدیون هستیم.

ظفرقندی خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان می‌کرد در دوران دفاع مقدس، تنها بخشی که نگرانی و دغدغه نداشتیم، بخش پزشکی جنگ بود. در دوران همه گیری کرونا نیز، فداکاری جامعه پزشکی برای همه ملموس بود.

کد خبر 6204327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      1 1
      تشخیصها وزحمت اولیه به دوش پزشک خانواده است باحقوق بین 15 تا 20 میلیون ولی درامد متخصص ماهی 200 میلیون تا 1 میلیارد یا وحتی چند میلیارد است درخارج از ایران ارزش پزشک عمومی بالاتر است پس حق دارند از ایران مهاجرت کنند
      • ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
        0 0
        همجا حقوق متخصص چندین برابر پزشک عمومی است. حقوق عمومی با مهندس هم همجا فرقی نداره و حتی کمتره . عمومی کلا 7 و نیم سال خونده معادل فوق لیسانس هست