۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۱۰

استاندار آذربایجان غربی:

۱۰۸۹ طرح هفته دولت در آذربایجان غربی افتتاح و کلنگ زنی می شود

۱۰۸۹ طرح هفته دولت در آذربایجان غربی افتتاح و کلنگ زنی می شود

ارومیه - استاندار آذربایجان غربی گفت: در هفته دولت امسال یک هزار و ۸۹ پروژه با اعتبار ۱۷ هزار میلیارد تومان در استان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق معتمدیان پنجشنبه شب در گفت و گوی خبری با بیان اینکه با بیان اینکه در هفته دولت امسال یک هزار و ۸۹ پروژه با اعتبار ۱۷ هزار میلیارد تومان در استان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد، اظهار کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای ۳ هزار و ۷۷۲ نفر در آذربایجان غربی اشتغالزایی می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی با اعلام اینکه از این تعداد پروژه، یک هزار و یک پروژه عمرانی با اعتبار ۱۰ هزار و ۵۶۴ میلیارد تومان است، افزود: برای ۸۸ پروژه اقتصادی نیز ۶ هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه در حوزه نوسازی مدارس ۸۵ کلاس درس افتتاح خواهد شد، افزود: در هفته دولت امسال، ۸۵ روستا از نعمت گاز برخوردار شده و ۵۸ روستا به اینترنت متصل خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در مجموع حدود ۷۴ کیلومتر راه شهری و جاده با اعتبار یک هزار و ۹۴۲ میلیارد تومان در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، افزود: در حوزه راهداری ۴۵ کیلومتر آسفالت روستایی با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان و در راستای اجرای طرح هادی حدود ۴۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

در دور اول سفرهای شهرستانی استاندار آذربایجان غربی ۱۸۰۰ مصوبه به تصویب رسید

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم در قالب شورای برنامه‌ریزی و توسعه در شهرستان‌ها حضور پیدا کردیم، گفت: در دور اول سفرهای شهرستانی، بیش از یک هزار و ۸۰۰ مصوبه در راستای عمران و آبادانی ۲۰ شهرستان استان به تصویب رسید.

وی همچنین با اشاره به اینکه در سفرهای شهرستانی و در قالب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، مصوباتی را برای پیشرفت و آبادانی هر منطقه داشتیم، خاطرنشان کرد: در سفرهای شهرستانی در ۴۸ شهر و ۳۰۰ روستای استان حضور یافته و از نزدیک مشکلات مناطق مختلف بررسی شد.

استاندار آذربایجان غربی به اولویت توجه به مناطق کمتر توسعه‌یافته در سفرهای شهرستانی نیز اشاره کرد و گفت: امروز فاصله بین مناطق برخوردار و کم‌برخوردار کاهش داشته و بسیاری از شاخص‌ها ارتقا یافته و از ظرفیت‌های ملی و هر منطقه برای رفع مشکلات و موانع استفاده شده است.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه در سه سال گذشته میزان جذب اعتبارات ملی به شکل قابل توجهی در استان افزایش داشت، اضافه کرد: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم با توجه به تاکید شهید آیت الله رئیسی، توجه به مناطق کمتر توسعه یافته، مرزی، محروم و کم‌برخوردار بود.

وی در ادامه، اولویت دیگر دولت سیزدهم را تمرکز بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام عنوان کرد و گفت: با استفاده از روش‌هایی، چون تهاتر نفت، اسناد خزانه و … توانستیم منابع بسیار خوبی را برای آغاز پروژه‌های ملی و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام جذب کنیم.

تا دهه فجر ۴۰۰ الی ۵۰۰ کلاس درس به بهره برداری می‌رسد

استاندار آذربایجان غربی کمبود فضاهای آموزشی را نیز یکی از مهم‌ترین مشکلات استان دانست و تصریح کرد: در سه سال گذشته بیش از یک هزار و ۱۰۰ کلاس درس در استان احداث شده و تا دهه فجر امسال ۴۰۰ الی ۵۰۰ کلاس درس دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه در سه سال گذشته ۶۳۴ روستای استان گازدار شدند، افزود: در حوزه پوشش اینترنت، تمامی روستاهای بالای بیست خانوار استان از نعمت اینترنت بهره‌مند شده و در سه سال گذشته بیش از ۱۰۰ روستای استان به شبکه اینترنت متصل شدند.

استاندار آذربایجان غربی به آبرسانی به ۱۷ روستا با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان نیز اشاره کرده و یادآور شد: در هفته دولت پیش رو، ۱۹ خانه بهداشت، ۷ مرکز جامع سلامت و ۱۶ پایگاه اورژانس و سلامت افتتاح شده و دو مرکز آموزشی و بیمارستان ۲۰۷ تختخوابی با حضور مسئولان ارشد ملی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان در بخش بهداشت و درمان و سلامت استان هزینه شده است.

معتمدیان همچنین از احداث سامانه نوین آبیاری در ۳۷۵ هکتار زمین باغی و زراعی استان با بیش از ۱ هزار میلیارد تومان خبر داده و افزود: در سطح استان حدود ۴ هزار و ۸۷۰ هکتار شبکه آبیاری نوین با اعتبار ۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6204590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha