۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۳۶

رئیس اداره راه و شهرسازی پاکدشت:

۱۲ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن پاکدشت حائز شرایط شده اند

۱۲ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن پاکدشت حائز شرایط شده اند

پاکدشت- رئیس اداره راه و شهرسازی پاکدشت با اشاره به اینکه این شهرستان ۵۶ هزار و ۷۰۰ متقاضی طرح ملی مسکن داشت، گفت: ۱۲ هزار نفر در این طرح حائز شرایط شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب شعبانی صبح شنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن در پاکدشت گفت: پاکدشت ۵۶ هزار و ۷۰۰ متقاضی طرح ملی مسکن داشت، که ۱۲ هزار نفر حائز شرایط شدند.

وی تأمین زمین برای ساخت واحد مسکونی در پاکدشت را از مشکلات اصلی نهضت ملی مسکن در این شهرستان دانست و گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۷۰ واحد مسکونی در اراضی دولتی احصا و اکنون انتخاب واحد شده است و در حال حاضر ۸۲۸ واحد مسکن متعلق به دولت شناسایی و مراحل اجرای ساخت آن آغاز شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی پاکدشت اضافه کرد: مابقی افراد که حدود ۱۰ هزار نفر هستند، به دلیل نبود زمین منتظر هستند که البته یک زمین ۲۴۰ هکتاری در شهرک صنعتی خوارزمی شناسایی شده و در حال پیگیری برای انتقال مالکیت آن از منابع طبیعی به بنیاد ملی مسکن هستیم.

وی ادامه داد: آورده متقاضیان این طرح با توجه به وضعیت اقتصادی مردم محدود است و در قسط اول پرداختی این عزیزان با توجه به متراژهای موجود و انتخاب واحدها با کندی صورت می‌گیرد و نیازمند بازنگری در تسهیلات اعطایی و درصد سود بانکی در اعطای آن هستیم تا بیش از این شاهد تأخیر در پروژه نباشیم.

شعبانی در خصوص تعاونی مسکن امیر المومنین (ع) حصار امیر نیز اظهار داشت: این تعاونی معضل ۱۸ ساله پاکدشت است و چون زمین تهیه شده خارج از بافت شهری بود با تعیین اولویت با فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مقرر شد، جزو مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری قرار گیرد و با تعیین ضرب العجل سهم دولت به متراژ ۹۲ هکتار به بافت شهری الحاق شود.

وی گفت: تصویب شد تا شهرداری پاکدشت نسبت به اعطا مجوز ساخت و با مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی نسبت به صدور سند تعاونی امیرالمومنین (ع) اقدام کند.

شعبانی در پایان در خصوص فاز ۳ شهرداری پاکدشت گفت: حل مشکل فاضلاب ۶۱۲ واحد فاز ۳ شهرداری پاکدشت که سال‌ها بر زمین مانده است با طرح موضوع در شورای مسکن این شهرستان در حال پیگیری بوده، که با کلیات آن موافقت شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی پاکدشت گفت: موضوع فاز سه شهرداری پاکدشت در استانداری تهران بررسی و مقرر شده مشکل آب و فاضلاب آن توسط خود متقاضیان و شرکت آب و فاضلاب به صورت تعیین درصد متقاضی و این شرکت حل شود.

کد خبر 6204641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha