۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۲

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی خبر داد؛

وزش باد و وقوع گرد و خاک در خراسان‌جنوبی تا پایان هفته

وزش باد و وقوع گرد و خاک در خراسان‌جنوبی تا پایان هفته

بیرجند- کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: با تقویت اختلاف فشاری حاکم بر منطقه شرق کشور از امروز تا پایان هفته وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی و وقوع پدیده گرد و خاک در استان را داریم.

فاطمه زارعی، کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی با تقویت اختلاف فشاری حاکم بر منطقه شرق کشور از امروز تا پایان هفته وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی و وقوع پدیده گرد و خاک در برخی از ساعات سبب کاهش میزان دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این مدت در نوار شرقی به ویژه شهرستان‌های سربیشه و نهبندان طوفان گرد و خاک دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی یادآور شد: به لحاظ دمایی تا صبح دوشنبه تغییرات دمایی در استان ناچیز خواهد بود و از روز دوشنبه تا پنج شنبه روند تغییرات دما افزایشی پیش‌بینی می‌شود.

زارعی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با حداقل دمای ۱۴ درجه سلسیوس خنک‌ترین و طبس با حداکثر دمای ۴۲ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقطه استان گزارش شده است.

وی بیان داشت: نوسانات دمایی در مرکز استان طی شبانه روز گذشته بین ۳۵ و ۱۵ درجه ثبت شده و دمای فعلی بیرجند ۱۸ درجه سلسیوس بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش را نشان می‌دهد.

کد خبر 6205268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha