۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۲

محمدخانی اعلام کرد؛

اختصاص ۱۲۰۰ موکب جهت خدمت‌رسانی به جاماندگان اربعین

اختصاص ۱۲۰۰ موکب جهت خدمت‌رسانی به جاماندگان اربعین

سخنگوی شهرداری تهران از اختصاص ۱۲۰۰ موکب جهت خدمت‌رسانی به جاماندگان اربعین خبر داد و گفت: حدود ۱۴ کیلومتر از مسیرهای پایتخت برای این مراسم آماده سازی شده است.

عبدالمطهر محمدخانی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و سخنگوی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به تشریح جزئیات مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین پرداخت و با اشاره به اینکه حدود ۱۴ کیلومتر از مسیرهای پایتخت برای این مراسم پیش‌بینی شده است، گفت: بیش از ۱۲۰۰ موکب به راهپیمایان خدمات ارائه می‌کنند.

وی گفت: از مواکبی که در آن خدماتی ارائه می‌دهند، ۲۰۰ موکب به صورت خانوادگی اداره می‌شوند و بیش از ۱۲۰ موکب را خانواده معظم شهدا مدیریت می‌کنند. همچنین بیش از ۱۰۰ موکب را نوجوانان اداره می‌کنند و سایر مواکب، مواکبی هستند که هیأت‌های مذهبی شهر تهران در آن‌ها حضور دارند.

سخنگوی شهرداری تهران با یادآوری این نکته که طبق اطلاعیه‌های منتشر شده درباره خدمات رسانی ناوگان حمل و نقل در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین، شرکت بهره‌برداری مترو از ساعت ۵:۳۰ صبح یکشنبه ۴ شهریور، آماده سرویس‌دهی ویژه به شرکت‌کنندگان در مراسم جاماندگان اربعین خواهد بود، اظهار داشت: با توجه به مسیر پیاده‌روی، خطوط ۱ و ۶ مترو بیشترین حجم مسافر را خواهند داشت؛ اما تمام خطوط مترو در این روز آماده ارائه خدمات مناسب به مسافران هستند.

وی ادامه داد: مسافران در هنگام برگشت می‌توانند به جز ایستگاه (شهرری) در خط یک به ایستگاه‌های (شهدای دولت آباد و کیان‌شهر) در خط ۶ مترو نیز مراجعه کنند و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در صورت ازدحام، قطارهای فوق‌العاده اعزام خواهند شد.

محمدخانی گفت: برای رفاه حال شرکت کنندگان در این مراسم خدمات رسانی اتوبوسرانی نیز به صورت رایگان و در ۱۱ نقطه خواهد بود که بر همین اساس اتوبوس‌ها در خیابان فداییان اسلام تقاطع فرزانه، خیابان فداییان اسلام تقاطع پروین اعتصامی، خیابان فداییان اسلام- شهید غیبی، خیابان فداییان اسلام – بلوار شهید کریمی شرق، خیابان فداییان اسلام – بلوار شهید کریمی غرب. جاده ورامین حد فاصل میدان معلم تا سه راه ورامین. میدان شهرری- جنوب به شمال تا سه راه ورامین، زمین خاکی روبروی فرمانداری، خیابان آستانه – پارکینگ تره بار، میدان هادی ساعی و خیابان کریمیان و خیابان سلمان فارسی تا میدان امام هادی مستقر خواهند بود.

وی افزود: بر اساس اعلام آمادگی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران نیز ۲۲۰ دستگاه تاکسی ون آماده برای سرویس‌رسانی رایگان به شهروندان در ۷ محور از ساعت ۵ صبح روز یکشنبه ۴ شهریور خواهند بود.

به گفته وی تاکسی‌ها در مسیرهای میدان حرم مطهر عبدالعظیم حسنی (ع) -متروی شهرری - تقاطع فداییان اسلام-امام حسین (ع) تا متروی جوانمرد قصاب، تقاطع فداییان اسلام-بزرگراه شهید کریمی تا متروی جوانمرد قصاب، میدان مدرس (ضلع غرب حرم مطهر عبدالعظیم حسنی (ع)) – مترو شهرری. تقاطع فداییان اسلام-شهید غیبی تا مترو جوانمرد قصاب. تقاطع فداییان اسلام-شهیدپیرابنده (ابریشم) تا مترو علی آباد. تقاطع فداییان اسلام-بعثت تا مترو پایانه جنوب مستقر می‌شوند.

کد خبر 6205370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha