۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۰۶

همه چیز درباره باسکول آویز

همه چیز درباره باسکول آویز

در ادامه با این مقاله همراه باشید تا به طور کامل با باسکول آویز آشنا شوید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، باسکول آویز یا باسکول جرثقیل یکی از انواع باسکول دیجیتال قابل حمل بوده و عمدتاً در جایی ثابت و به صورت عمودی نصب می‌شود. عموماً باسکول‌های آویز از نظر دقت، سرعت و ظرفیت توزین از سایر انواع باسکول چیزی کم نداشته و تنها در داشتن امکانات با یکدیگر متفاوت اند. باسکول آویز فاقد چاپگر بوده و صرفاً توانایی سنجش وزن مواد و اجناس را دارد. ساختار بدنه این باسکول آویز از فلز بوده و در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم هستند.

این تنها مقدمه‌ای بر یکی از کاربردی‌ترین سیستم‌های توزین در صنایع مختلف بود، در ادامه با این مقاله همراه باشید تا به طور کامل با باسکول آویز آشنا شوید.

باسکول آویز، بازیکن سریع دنیای توزین!

یکی دیگر از ابزارهای وزن کشی و یا توزین کالا باسکول آویز دیجیتال است که از آن برای وزن کشی کالاهایی که امکان وزن کشی به صورت عادی و با استفاده از باسکول‌های معمولی را ندارند استفاده می‌شود.

این باسکول‌های خاص به سرعت دادن به فرآیند تولید، ترخیص و خروج محصولات معروف هستند. باسکول آویز یا همان باسکول جرثقیل که همانند یک قلاب و جرثقیل کار می‌کند می‌تواند محصولات، تولیدات و کالاهای مختلف را در سریع‌ترین زمان ممکن و با بالاترین دقت وزن کند و این یکی از ویژگی‌هایی است که باسکول آویز را از سایر تجهیزات توزین متفاوت کرده است.

باسکول آویز (ترازو آویز) تشکیل شده از یک بدنه ی بسیار مقاوم از آلیاژ فولادی و همین طور باسکول آویزها معمولاً به یک قلاب مجهز می‌باشند که با استفاده از این قلاب اجسام را به این باسکول آویز متصل می‌کنند و با استفاده از جرثقیل بلند کرده و در همین حین وزن کشی نیز صورت می‌پذیرد. اما از این باسکول آویزها می‌توان حتی بدون استفاده از جرثقیل و با اتصال آنها به سقف کارگاه‌ها و یا کارخانجات نیز استفاده نمود و وزن اجسام را بدست آورد عمده استفاده این دستگاه در مراکز گمرکی، انبارها و همچنین آهن فروشی‌ها و… است.

باسکول آویز، دست راست صنایع مختلف!

این باسکول از لحاظ عملکرد به ترازو بسیار شباهت دارد. علت استفاده از باسکول آویز این است که در برخی از اماکن و مشاغل امکان استفاده از ترازو مقدور و ممکن نیست و یا وزن مواد مصرفی و برخی از اقلام دیگر را به دلیل حجم بسیار بالا نمی‌توان با باسکول‌های زمینی و یا کفی سنجید و به دست آورد، از این‌رو از باسکول آویز استفاده می‌شود. موارد استفاده باسکول آویز در محل‌هایی مانند کارخانه‌های صنعتی، انواع کارگاه‌ها، صنایع سنگین، مراکز گمرکی، انبار، بندرها، در پروژه‌های ساخت‌وساز و بعضی از مشاغل مانند آهن‌فروشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

باسکول آویز از جمله خاص ترین و منحصر به فردترین نوع باسکول‌ها شمرده می‌شود. این خاص بودن به دلیل ساختار متفاوت باسکول آویز با دیگر باسکول هاست که به صورت آویز کار توزین را انجام می‌دهد. از این باسکول‌ها در آهن فروشی‌ها و انبارها و مراکز گمرکی و مشاغل مشابه استفاده می‌شود.

همه چیز درباره باسکول آویز

کیفیت ساخت باسکول آویز باید بالا باشد!

لزوم استفاده از باسکول‌های آویز در محیط‌های صنعتی، سازندگان این وسایل را مجاب کرده تا از مقاوم‌ترین و مرغوب‌ترین قطعات در ساخت آن‌ها استفاده نمایند. بنابراین به صراحت می‌توان گفت باسکول‌های آویز صنعتی از بدنه‌ی فلزی کامل مقاوم و سرسخت ساخته‌شده‌اند.

بدنه باسکول آویز به دلیل عملکردی که در توزین دارد و سنجش وزن در حرکت آن، نیازمند قدرت بدنه‌ی بالا است. از این‌رو باسکول صنعتی آویز را به‌گونه‌ای طراحی می‌نمایند که در محیط‌های ذکر شده بدون ایجاد اختلال قابل استفاده باشد. امروز در صنعت توزین پیشرفت‌هایی صورت گرفته است که در سهولت امر توزین و سرعت بخشیدن به آن تأثیر بسزایی داشته است.

انواع باسکول آویز

باسکول آویز با توجه به اینکه طیف وسیعی از صنایع از آن استفاده می‌کنند و باید وزن موارد مختلفی را سنجش کند، دارای انواع مختلفی می‌باشد که هر یک از آنها ویژگی‌ها و کاربردهای مختص خود را دارند.

باسکول آویز متناسب با نوع کاربرد آن انواع متفاوتی دارد؛ البته در ظاهر همه به یک شکل هستند، اما برخی از فناوری‌های پیشرفته‌تری برخوردار بوده و می‌تواند به دستگاه‌های هوشمند متصل شوند و از راه دور تحت کنترل باشند. برخی از این باسکول‌ها سقفی و برخی دیگر جرثقیلی‌اند یعنی قابلیت اتصال به جرثقیل را دارند.

انواع سیستم‌های توزین آویز:

باسکول آویز ساده

باسکول آویز کنترلی

البته باسکول‌ها در دسته‌های دیگری هم تقسیم‌بندی می‌شوند:

از لحاظ ویژگی نمایشگر دوم به دو دسته قابلیت اتصال به نمایشگر دوم و فاقد قابلیت اتصال به نمایشگر دوم

از لحاظ ویژگی ریموت به دو دسته دارای ریموت و فاقد ریموت

بنابراین این محصول در مدل‌ها و ظرفیت‌های مختلف ارائه می‌گردد که هرکدام از این ظرفیت‌ها برای توزین کالاهای متفاوت تعریف گردیده است. ساختار برخی از باسکول آویز به‌گونه‌ای است که دارای یک نمایشگر توزین و کیبورد عملیاتی نیز هست.

همه چیز درباره باسکول آویز

مزایایی که باعث می‌شود در واحد صنعتی خود باسکول آویز داشته باشید!

نصب سریع

کاربرد آسان

باتری قابل شارژ

قابلیت ارسال اطلاعات

توزین بار با حداقل جابجایی

شرکت صبا سنجش پند یکی از تولیدکنندگان و عرضه کنندگان تخصصی باسکول آویز در ایران است که با پشتوانه‌ی تجربه ۳۰ ساله گروه صنعتی و پند و بهره گیری از دانش متخصصین فنی این صنعت، بهترین و کاربردی‌ترین سیستم‌های آویز و جرثقیلی بازار را با توجه به نیاز مشتریان عرضه می‌نماید و با ارائه خدمات تخصصی قبل، حین و پس از فروش رضایت فعالان صنعتی را کسب نموده است. شما می‌توانید از طریق سایت رسمی شرکت صبا سنجش پند به نشانی sabasanjesh.com از آخرین قیمت باسکول آویز مطلع شوید و اقدام به خرید باسکول آویز کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6205420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha