۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۴۹

رییس ستاد عتبات عالیات کردستان:

۶ موکب ویژه ایام اربعین در کربلا و اقلیم کردستان عراق برپا شد

۶ موکب ویژه ایام اربعین در کربلا و اقلیم کردستان عراق برپا شد

مریوان_ رییس ستاد عتبات عالیات استان کردستان گفت: در کردستان ۷۲ موکب ویژه ایام اربعین با پشتیبانی مردم برپا شدو در کربلا و اقلیم کردستان عراق نیز ۶ موکب از این استان فعالیت می کند.

یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اربعین برای کردستان مایه خیر و برکت است و مردم کردستان و شهر مریوان مردمانی خوب و مهمان‌نواز هستند که در بحث تغذیه، اسکان، استقبال و حتی بدرقه، ترابری و بحث فرهنگی با دل و جان در صحنه حاضر شدند و با عشق و علاقه و ایمان به این موضوع نگاه کردند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان کردستان افزود: اربعین سرور و سالار شهدا مانند سال‌های قبل در کردستان خدمات خوبی به زوار ارائه شد و حتی قبلاً هم در بحث تردد زوار برای رفتن به مهران مردم ما مهماندار خوبی برای زوار شهرهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، قزوین و زنجان و شهرهای شمالی بودند و مردم کردستان همیشه آمادگی پذیرایی از زوار را داشتند.

یوسفی با اشاره به خدمات انجام شده در کشور عراق عنوان کرد: در کشور همسایه و اقلیم برای هماهنگی با بحث تردد زوار زحمات بسیاری کشیده شد که جای تقدیر دارد و امسال هیچ مشکلی در این مورد نداشتیم.

وی بیان کرد: در بحث عبور و مرور از مرز باشماق امور آسان و تسهیل یافته و تا ۶ شهریور کرایه رفت و برگشت از مرز تا سلیمانیه رایگان است‌.

رئیس ستاد عتبات عالیات کردستان به وضعیت زیرساخت‌ها و اقدامات انجام شده که به برکت اربعین در کردستان انجام شده است پرداخت و اظهار کرد: در مرز باشماق علیرغم اینکه سه سال فعالیت‌ها آغاز شده اما بازرسی‌های خوبی انجام شده، زیرساخت‌ها همگی بنیادی و خوب بوده و در کل اقدامات توسعه‌ای ارزشمندی به برکت اربعین صورت گرفته است.

یوسفی اظهار کرد: در کردستان ۷۲ موکب داریم که با پشتیبانی مردم برپا شدند و ۴ موکب در کربلا و ۲ موکب در اقلیم برپا است.

وی خاطرنشان کرد: فلسفه اربعین کار فرهنگی است و موکب‌های ما در سطح عالی اقدام فرهنگی انجام دادند و تکیه کسنزانی در اقلیم بسیار عالی خدمت ارائه دادند.

رئیس ستاد عتبات عالیات تصریح کرد: در مریوان ۲۶ موکب داشتیم که ۱۴ مورد آن در مرز مستقر است.

مردم کردستان برای خدمت به زائران تلاش می‌کنند

یوسفی افزود: ما شاهد و مکلف به بیان حقایق هستیم و باید تصویر خدمات مردم کردستان به حق ادا شود که این مردم از مال و جان برای زوار در موکب‌ها خدمات ارائه دادند.

وی افزود: در حد فاصل شهر سنندج، سه راهی مریوان و تا رسیدن به شهر مریوان ۴ موکب مردمی بدون یک ریال دریافت هزینه و تنها با هزینه خود مردم بنا شده و در یکی از روستاها یک نفر به تنهایی اقدام به برپایی موکب کرده است.

رئیس ستاد عتبات عالیات ادامه داد: مردم و ماموستاهای روستاهای اطراف در آمادگی برای اسکان زوار، رستوران‌دارهای بین راهی و همه اعلام آمادگی کردند که این بیانگر محبت اهل بیت رسول الله است که در قلب مردم شریف اهل سنت وجود دارد.

یوسفی عنوان کرد: مهمان‌نوازی این مردم قابل قیاس نیست و درک اینکه مردم از اینکه وجود موکب‌ها و تردد زوار مایه خیر و برکت و تخصیص اعتبارات و اجرای زیرساخت‌های خارج از تخصیص استانی است و تکمیل کننده طرح‌های ارزشمند است.

وی بیان کرد: در اجرای زیرساختی مریوان در این سه سال سبقت گرفته و بحث گردشگری غنی هم که استان دارا است خود گواهی برای تشویق بیشتر زوار به انتخاب مرز باشماق خواهد بود که یک کار رسانه‌ای خوب را می‌طلبد.

کد خبر 6205587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha