۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۰۲

۳ متخلف در رابطه با زنده گیری یک بهله سارگپه در موته دستگیر شدند

۳ متخلف در رابطه با زنده گیری یک بهله سارگپه در موته دستگیر شدند

اصفهان- رئیس اداره پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته میمه از دستگیری۲ گروه متخلف زنده گیری پرندگان شکاری و شکار حیات وحش در این منطقه حفاظت شده طی روزهای اخیر خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسول جلالی با بیان اینکه طی روزهای اخیر ۲ گروه متخلف زنده گیری پرندگان شکاری و شکار حیات وحش در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته در عملیات‌های مجزا، شناسایی و دستگیر شدند، اظهار داشت: در یک مورد مأموران یگان حفاظت پارک ملی موته طی گشت و کنترل متوجه یک دستگاه خودرو مشکوک شدند که پس از اقدام‌های اولیه و بازرسی، یک بهله پرنده شکاری سارگپه را که به صورت ناشیانه به اسارت در آمده بود، کشف و ضبط کردند.

وی ادامه داد: سه نفر متخلف در این رابطه نیز توسط محیط بانان دستگیر و به مرجع انتظامی برای انجام مراحل قانونی معرفی شدند.

رئیس اداره پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته میمه خاطرنشان کرد: محیط بانان ما همچنین پس از رصد اطلاعاتی، خودرو یک متخلف را در این پارک شناسایی کرده و با اقدام سریع و به موقع، سه نفر متخلف را به همراه یک قبضه سلاح پی سی پی بدون مجوز دستگیر کردند.

به گفته وی، این متخلفان نیز پس از انجام مراحل و تکمیل پرونده، به مقام انتظامی جهت ارجاع به دادگاه تحویل شدند.

به گزارش مهر، پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته با وسعت ۲۰۵ هزار هکتار در شمال غربی اصفهان بین شاهین‌شهر و میمه، محلات، جنوب شهر نیم‌ور و گلپایگان قرار دارد و حدود ۱۳ درصد گونه جانوری قوچ و میش، کل و بز و آهوی ایرانی کشور را در خود جای داده است.

این منطقه پرجمعیت‌ترین منطقه حفاظت شده از نظر حیات وحش در کشور است.

کد خبر 6205589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha