۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۱۶

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

پای منوچهر تهرانچی به«سلام تهران» باز شد/چهارشنبه‌های فرهنگ و هنر

پای منوچهر تهرانچی به«سلام تهران» باز شد/چهارشنبه‌های فرهنگ و هنر

تهیه کننده برنامه «سلام تهران» از ویژگی های فصل جدید برنامه صبحگاهی شبکه تهران و اضافه شدن شخصیت عروسکی منوچهر تهرانچی به آن سخن گفت.

مجتبی احمدی تهیه کننده فصل جدید «سلام تهران» که به صورت صبحگاهی از شبکه تهران پخش می‌شود به یک بخش نمایشی ویژه اشاره و در این باره به خبرنگار مهر بیان کرد: منوچهر تهرانچی شخصیت عروسکی ما در این بخش است که یک پیرمرد خوش مشرب و اهل تهران است. این شخصیت هم از تهران انتخاب شد چون قرار است مکان های دیدنی تهران را به تناوب از زبان او بشنویم.

وی درباره صداپیشه این شخصیت توضیح داد: مدت‌ها با چند طراح عروسک و صداپیشه گپ و گفت داشتم. با بیش از ۱۰ صداپیشه برای صدای عروسک منوچهر صحبت کردیم و تمرینات مختلفی را پشت سر گذاشتیم تا در نهایت پیمان غریب پناه صداپیشگی او را بر عهده گرفت.

احمدی با اشاره به دیگر جزئیات این بخش نمایشی عنوان کرد: علی افشاری عروسک گردان و هومن ستوده و صاحبه عظیمی بازیگران بخش نمایش برنامه «سلام تهران» هستند که موقعیت هایی را در هر قسمت بنا به سوژه و مکان های دیدنی تهران خلق می کنند.

پای منوچهر تهرانی به «سلام تهران» باز شد/چهارشنبه‌های فرهنگ و هنر

این کارگردان تئاتر درباره بازخوردهای بخش نمایشی برنامه بیان کرد: بخش نمایش عروسکی و کاراکتر منوچهر تهرانچی در این چند وقت با استقبال مواجه شده است. در نگارش نمایشنامه ها و سوژه های این بخش، به دنبال این هستیم که مطالبات و دغدغه های مختلف پایتخت نشینان را مطرح کنیم. از طرفی با توجه به سرفصل های مرتبط با موضوعات روز و با ادبیاتی طنز سراغ این نمایش ها می رویم.

وی در ادامه درباره این فصل از برنامه گفت: ایجاد شور و نشاط صبحگاهی هدف اول ما در این برنامه است و سعی داریم مخاطب را برای شروع یک روز کاری آماده کنیم. طراحی محتوا در آیتم های مختلف هم روی همین ایجاد امید و انگیزه تاکید دارد. تلاش ما این است که مخاطب بتواند از طریق صمیمیت کلامی و رفتاری مجری برنامه و آیتم های مختلف، به راحتی با برنامه ارتباط بگیرد.

احمدی با اشاره به تنوع مخاطبان این برنامه عنوان کرد: برنامه مخاطبان متنوع با گروه سنی متفاوتی دارد و برنامه ساز هم باید بتواند برای حجم وسیعی از مخاطبان با این دیدگاه های متفاوت بسته رسانه ای در نظر بگیرد. کنداکتور چیدمانی داشته باشد که همه اعضای خانواده از آن بهره ببرند.

پای منوچهر تهرانی به «سلام تهران» باز شد/چهارشنبه‌های فرهنگ و هنر

وی اضافه کرد: غیر از این تنوع رسانه ای، هر برنامه ای بر اساس سیاست های آن شبکه و گروه مورد نظری که در آن ساخته می شود به دنبال رسیدن به سرفصل های تعریف شده ای است و ما هم در برنامه از این سیاستگذاری ها مستثنی نیستیم.

این تهیه کننده در ادامه درباره دیگر ویژگی های آیتم نمایشی برنامه و شخصیت عروسکی توضیح داد: تلاش داشتیم فضایی فانتزی و طنازانه برای بررسی برخی از مطالب روز و چالش‌های اجتماعی، داشته باشیم و برای این منظور از یک باکس نمایشی استفاده کردیم. به کمک گروه نویسنده به دنبال سوژه و قصه های جذاب هستیم تا مخاطب را با شیوه‌ای غیر از یک برنامه گفت‌وگومحور استودیویی به این بخش جلب کند.

وی در ادامه بیان کرد: یک گروه کاربلد نمایشی با سابقه سال‌ها فعالیت در رسانه و صحنه تئاتر در این برنامه همراه من هستند و تلاش داریم که نوع کلام و ادبیات برنامه در لحظات نمایش متفاوت باشد.

پای منوچهر تهرانی به «سلام تهران» باز شد/چهارشنبه‌های فرهنگ و هنر

این برنامه ساز و کارگردان آثار نمایشی با اشاره به یک رویکرد ثابت در برنامه اضافه کرد: چهارشنبه های فرهنگ و هنر به صورت ثابت در برنامه در نظر گرفته شده است. در نظر داریم تا روزهای چهارشنبه با بررسی اخبار و اتفاقات سینما و تلویزیون فرصتی فراهم شود تا مخاطبان بتوانند سبد فرهنگی هفته خود را بر این اساس تنظیم کنند و برای انتخاب فیلم ها تا رفتن به سالن های تئاتر و نگارخانه ها و کنسرت ها تصمیم بگیرند. جدای از اینها «سلام تهران» در روزهای فرهنگ و هنر و در گفت‌وگو با اهالی فرهنگ و هنر دغدغه های این حوزه را بررسی می کند.

وی در پایان با اشاره به بخش ورزشی برنامه گفت: یکی دیگر از بخش های ثابت برنامه دهکده المپیک است که با توجه به آغاز لیگ برتر و دیگر مسابقات ورزشی با حضور کارشناسان و چهره های پیشکسوت رشته های ورزشی به تحلیل و بررسی رشته های مختلف ورزش های همگانی و قهرمانی می پردازد. در ۱۵ قسمت اخیر هم به لیگ برتر فوتبال پرداختیم که به شدت هم با استقبال مواجه شد و با آغاز مسابقات پارالمپیک هم پوشش ویژه ای روی این رقابت ها خواهیم داشت.

برنامه «سلام تهران» با اجرای فریبا باقری روی آنتن شبکه تهران می رود.

کد خبر 6205767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha