۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۰۰

در آستانه اربعین حسینی؛

روحانیون کلیساهای ارومیه از مواکب تمرچین پیرانشهر بازدید کردند

روحانیون کلیساهای ارومیه از مواکب تمرچین پیرانشهر بازدید کردند

ارومیه- روحانیون آشوری و کلیساهای سه گانه ارومیه از مواکب اهل تسنن و مسیحیان، ارامنه و آشوریان مستقر در مرز تمرچین پیرانشهر بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این بازدید که جمعی از روحانیون و کشیش‌های روحانیون آشوری و کلیساهای سه گانه ارومیه، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی و مسؤولان شهرستانی پیرانشهر حضور داشتند، روحانیون ابتدا از از موکب مسیحیان، ارامنه و آشوریان دیدن کردند.

مسئول کلیسای شرق ارومیه در این زمینه اظهار کرد: آیات متعددی در کتاب مقدس در زمینه احترام به همسایه و شرکت در غم و شادی دیگران وجود دارد و در همین راستا برای سومین سال متوالی موکب مسیحیان، ارامنه و آشوریان در مسیر تمرچین راه اندازی شده است.

کشیش داریاووش عزیزیان افزود: زائران اربعین در مسیر زیارت کربلا خسته می‌شوند و این موکب برای تغذیه و استراحت این عزیزان راه اندازی شده است.

نماینده مسیحیان و آشوریان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: آذربایجان غربی استان رنگین کمان ادیان و اقوام است و ما نیز در کنار سایر هموطنان با همدلی زندگی می‌کنیم و بر خود لازم می‌دانیم که در تمام عرصه‌ها حضور پیدا کنیم.

شارلی انویه افزود: از زمان انقلاب اسلامی، دوران جنگ تحمیلی، شیوع کرونا، جامعه مسیحیان در رویدادها حضور داشتند و در دوران کرونا پزشکان و پرستاران مسیحی مانند سایران در مداوای بیماران جدا از دین و مذهبی حضور داشتند.

وی اضافه کرد: امروز هم با راه اندازی این موکب که یک وظیفه است سعی کردیم ما هم در این امر خیر مشارکت داشته باشیم.

پذیرایی از کشیشان جامعه مسیحیان، ارامنه و آشوریان با نان محلی «کلانه» و آش محلی «دوکلیو» و استفاده از چادر عشایر برای موکب ویژه اهل تسنن از حاشیه‌های این بازدید بود که با استقبال حاضران روبرو شد.

با توجه به شرایط آب و هوایی و گرمای بی‌سابقه در مناطق جنوب و غرب کشور، پیش‌بینی می‌شود زائران بیشتری در اربعین امسال مرز تمرچین در آذربایجان غربی را برای سفر به عتبات عالیات در اربعین حسینی انتخاب کنند.

کد خبر 6205842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      0 0
      احسنت به این هم دلی