۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۰۶

استاندار گیلان خبر داد؛

تشکیل کارگروه به منظور ارزیابی وضعیت ترانزیت کالا در آستارا

تشکیل کارگروه به منظور ارزیابی وضعیت ترانزیت کالا در آستارا

آستارا- استاندار گیلان از تشکیل کارگروه به منظور ارزیابی وضعیت ترانزیت کالا در شهرستان مرزی آستارا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر شنبه و در ادامه سفر استاندار گیلان به مناسبت هفته دولت به شهرستان آستارا و افتتاح چند پروژه عمرانی؛ جلسه بررسی آخرین وضعیت تردد ترانزیتی در مرز آستارا به ریاست «اسدالله عباسی» استاندار گیلان برگزار شد.

«اسدالله عباسی» استاندار گیلان در حاشیه این جلسه و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آستارا یکی از مهم‌ترین شهرستان‌های ترانزیتی کشور در حوزه ترانزیت کالا است، اظهار کرد: در این جلسه هماهنگی دستگاه‌های اجرایی به منظور روان شدن بهتر ترانزیت و جابجایی کالا چه در حوزه واردات و چه در حوزه صادرات بررسی شد.

وی با اشاره به ارتقای زیرساخت‌های ترانزیتی در مرز آستارا با توجه به افتتاح پل آستارا چای گفت: بعد از افتتاح این پل مقرر شده بود زیرساخت‌ها در حوزه راهداری و گمرک در این منطقه ارتقا پیدا کرده و همه تجهیزات و امکانات فراهم شود.

استاندار گیلان از تشکیل کارگروه به منظور ارزیابی وضعیت ترانزیت کالا در شهرستان مرزی آستارا خبر داد و افزود: این کارگروه شامل معاونت اقتصادی، معاون هماهنگی امور عمرانی و معاونت سیاسی امنیتی استانداری گیلان و سایر اعضا است که متناسب با وظایف خود کارهای کارشناسی لازم را انجام می‌دهد.

عباسی یکی از اهداف تشکیل کارگروه را ارزیابی وضعیت ترانزیت کالا در شهرستان آستارا و روان شدن تردد کامیون‌ها دانست و بیان کرد: در پاییز طبیعتاً میزان ترانزیت کالا افزایش پیدا می‌کند زیرا هر ساله در آن موقع از سال تقاضا برای صادرات کالا و همچنین واردات بیشتر می‌شود از این رو باید تصمیمات لازم برای روان شدن تردد کامیون‌ها را اتخاذ کنیم تا دیگر شاهد مشکلات سالیان گذشته در این منطقه نباشیم.

کد خبر 6205849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha