۳ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۵۱

بر اساس شنیده‌ها؛

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی منصوب شد

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی منصوب شد

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری براساس شنیده ها منصوب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شنیده ها حاکی از آن است که دکتر حسین سیمایی صراف وزیر علوم تحقیقات و فناوری در اولین حکم انتصاب خود در سمت وزیر علوم، دکتر سید احمد رضا خضری استاد دانشگاه تهران را به عنوان مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم تحقیقات و فناوری منصوب کرده است.

دکتر سیداحمدرضا خضری متولد۹ مرداد ۱۳۴۵- بیجار و استاد تمام گروه تاریخ و تمدن ملل اسلامی بوده است.

وی علاوه بر تدریس در دانشگاه‌های مختلف، به سفرهای پژوهشی در قاره‌های آسیا، آمریکا و اروپا دست زده و آثار گوناگونی درحوزه تاریخ ایران، تاریخ اسلام و تاریخ تمدن اسلامی تألیف کرده‌است.

وی در سال ۱۳۹۵ موفق شد عنوان پژوهشگر برتر در حوزه بین‌الملل را در ششمین جشنواره بین‌الملل دانشگاه تهران، از آن خود کند.

وی در سالهای ۱۳۸۵ش تا ۱۳۸۸ش به عنوان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا حضورداشت و اقدامات مهمی انجام داد که از آن جمله تأسیس بنیاد ایران شناسان اسپانیا، برگزاری دوره های مطالعاتی در باب ایران شناسی، تاسیس دوره های آموزش زبان فارسی در دانشگاههای اسپانیا و تدرسی و معرفی تاریخ و هنر ایران در دانشگاههای اسپانیا بود.

در همین جهت آثار به زبان اسپانیولی فراهم آورد که از آنجمله کتاب اسلام شیعی است که به عنوان کتاب درسی در دانشگاه آلیکانته اسپانیا انتخاب شده است.

وی از سال ۱۳۹۳ به سمت مشاور رئیس و مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران انتخاب شد. وی تنها استاد تمام شاغلِ در رشته تاریخ و تمدن ملل اسلامی در دپارتمان های دانشگاههای دولتی کشور است.

به گزارش مهر، پیش از این دکتر علی شمسی پور مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را برعهده داشت .

کد خبر 6206027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ایرانی IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
      1 1
      انتخاب شاییته وبجایی هست موفق باشید