۴ شهریور ۱۴۰۳، ۷:۳۸

سردار حسینی خبر داد؛

استفاده از پهپاد برای رصد ترافیکی مرزها/ بازگشت ۸۰ درصد زائران

استفاده از پهپاد برای رصد ترافیکی مرزها/ بازگشت ۸۰ درصد زائران

رییس پلیس راهور فراجا گفت: برای نظارت دقیق‌تر بر ترافیک و وضعیت پارکینگ‌ها، از پهپادهای نظارتی استفاده میشود تا مدیریت بهتری داشته و از بروز هرگونه اختلال جلوگیری شود.

سردار سیدتیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا در گفت و گو با خبرنگار مهر با تسلیت فرا رسیدن روز اربعین حسینی به تمامی شیعیان و زائران امام حسین (ع)، اعلام کرد: موج عظیمی از ورود زائران به کشور آغاز شده و به طور چشمگیری در حال افزایش است، پلیس راهور با تمرکز ویژه بر مسیرهای مرزی، به‌ویژه مرز مهران که بیشترین حجم تردد زائرین و وسایل نقلیه عمومی را دارد، به صورت تمام‌وقت در تلاش است تا نظم و ایمنی را در این مسیرها حفظ کند.

وی افزود که برای تسهیل تردد و کنترل ترافیک جاده‌های مرزی، تمامی نیروهای پلیس راهور به کار گرفته شده‌اند. خودروهایی که به دلیل پارک نامناسب به پارکینگ‌ها منتقل شده‌اند، از طریق پیامک به مالکان اطلاع‌رسانی شده و محل دقیق پارک خودروها مشخص شده است. همچنین، پلیس راهور برای نظارت دقیق‌تر بر ترافیک و وضعیت پارکینگ‌ها، از پهپادهای نظارتی استفاده می‌کند تا مدیریت بهتری داشته و از بروز هرگونه اختلال جلوگیری شود.

سردار حسینی با تأکید بر اهمیت حفظ جان زائران بیان کرد: حتی جان یک نفر هم برای پلیس راهور اهمیت دارد و از این رو، با تمام قوا و امکانات برای کاهش تصادفات و جان‌باختگان تلاش خواهیم کرد. همچنین، به منظور نظارت دقیق بر تردد خودروها در جاده‌های خروجی مرزهای زمینی، از دوربین‌های ثبت تخلف، مأموران گشت سیار و پهپادهای نظارتی استفاده می‌شود تا نظارت دقیقی بر ترافیک و تخلفات جاده‌ای داشته باشد.

وی با هشدار جدی به رانندگان حادثه ساز خاطرنشان کرد: هرگونه تخلف حادثه‌ساز از جمله سرعت غیرمجاز، سبقت‌های خطرناک و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، با برخورد قاطع و بدون اغماض مواجه خواهد شد. این اقدامات با هدف کاهش حوادث رانندگی و حفاظت از جان زائران صورت می‌گیرد.

پلیس راهور از تمامی زائرین می‌خواهد که قبل از آغاز سفر استراحت کافی داشته باشند و از هرگونه عجله و شتاب که ممکن است به بروز حوادث منجر شود، پرهیز کنند. تاکنون بیش از ۸۰ درصد از زائران به کشور بازگشته‌اند و پیش‌بینی می‌شود که ۲۰ درصد باقی‌مانده تا روز دوشنبه ۵ مرداد ماه، خاک عراق را به‌طور کامل ترک کنند. پلیس راهور با تمام توان در تلاش است تا بازگشت این زائران نیز با ایمنی کامل انجام شود.

کد خبر 6206147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha