۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۲۹

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

از تجربه خوانندگی تا اجرا در «اربعین»/ هر آنچه انجام دادم دلی بود

از تجربه خوانندگی تا اجرا در «اربعین»/ هر آنچه انجام دادم دلی بود

یکی از خوانندگان فعال آثار موسیقایی ملی و حماسی که اجرای برنامه «سفر تا اربعین» را به عهده دارد از تجربه مجری‌گری در برنامه‌ای سخن گفت که به عشق و ارادت سید الشهدا (ع) روی آنتن رفته است.

محسن توسلی خواننده موسیقی پاپ که طی سال‌های اخیر آثار متعددی را در عرصه‌های حماسی، ملی و مذهبی پیش روی مخاطبان قرار داده، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن ارائه توضیحاتی از روند حضورش در برنامه تلویزیونی «سفر تا اربعین» به عنوان مجری، بیان کرد: من از سال‌ها پیش تجربه مجری‌گری هم داشتم و در این مدت حضور در برنامه‌های مختلفی را هم تجربه کرده بودم که از آن جمله می‌توان به اجرای برنامه‌های رسمی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و چند برنامه تلویزیونی مناسبتی دیگر اشاره کرد.

وی افزود: بی‌تردید یکی از الزامات مجری‌گری، گذراندن دوره‌های آموزشی مختلف در سطوح مختلف است که بنده افتخار این را داشتم تا در کارگاه‌های آموزشی فرزاد جمشیدی حضور داشته باشم. حضوری که برایم دربرگیرنده نکات آموزشی بسیار سودمند و ارزشمندی بود که قطعا از آنها استفاده می‌کنم. کما اینکه می‌دانم بسیاری از مجریان حرفه‌ای رادیو و تلویزیون هم همچنان از این کارگاه‌ها استفاده می‌کنند. البته حضور من در این کارگاه‌های آموزشی به پایان نرسید و مدتی قبل بود که به پیشنهاد دکتر رحمتی مدیر وقت مرکز بسیج سازمان صدا و سیما در دوره‌های تخصصی گویندگی و اجرای صحنه‌ای مرکز آموزشی شهید آوینی شرکت کردم و توانستم در آنجا نیز به کسب تجربه بپردازدم. بنابراین آنچه امروز در برنامه «سفرتا اربعین» از من به عنوان یک مجری پیش روی مخاطبان قرار گرفته، از پس گذراندن دوره‌های مختلف آموزشی بوده که ماجرای خوانندگی‌ام چندان ارتباطی به حضور در تلویزیون نداشته است.

این خواننده موسیقی پاپ در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: من همواره به برنامه‌های معارفی علاقه‌مند بودم. بنابراین اولین تجربه‌های حضورم به عنوان مجری در رسانه ملی، مربوط به حضورم در فصل اول برنامه «سفر تا اربعین» در ۱۵ قسمت بود که در دوره‌های گذشته روی آنتن رفت. فصل دوم این برنامه هم چندی پیش در قالب ۱۰ قسمت ضبط و تولید شد و از روزهای گذشته پیش روی مخاطبان قرار گرفته است. مسیری که در آن تلاش کردیم از چهره‌های پیشکسوت و کهنه‌کار عرصه‌های مختلف دعوت کرده و در قالب یک برنامه متفاوت عرض ارادتی به پیشگاه حضرت سیدالشهدا (ع) در آستانه اربعین داشته باشیم.

توسلی درباره تجربه‌های خوانندگی خود در عرصه تولیدات عاشورایی گفت: من سال گذشته قطعات مختلفی را در رابطه با شهادت حضرت سید الشهدا (ع) تولید کرده بودم که از آن جمله می‌توان به قطعه «شه لب تشنگان» با شعری از حسامی محولاتی و تنظیم امیدرهبران و قطعاتی به زبان عربی با همکاری گروه «فرقه الرضوان» لبنان و تعدادی دیگر اشاره کنم. مسیری که در بسیاری از آنها هیچ مجموعه و نهادی به من سفارش کار ندارد و من به واسطه عرض ارادت و علاقه مندی‌هایی که مانند همه مردم ایران به پیشگاه امام حسین (ع) دارم، تلاش کردم تا با زبان هنر این عرض ارادت را نشان دهم. مسیری که افتخار حضور در آن طی تولید آثار مذهبی دیگری در تجلیل از حضرت علی (ع)، حضرت رضا (ع) نیز با من بود و بنده با افتخار از آنها یاد می کنم.

کد خبر 6206287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha