۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۵

سازمان ملل نسبت به خطر بالای وقوع سیل در سومالی هشدار داد

سازمان ملل نسبت به خطر بالای وقوع سیل در سومالی هشدار داد

آژانس سازمان ملل متحد روز یکشنبه هشدار داد که با ادامه افزایش سطح رودخانه‌ها در بخش‌های مرکزی سومالی، چندین منطقه در این کشور در معرض خطر قریب‌الوقوع سیل قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از الجزیره، پیش‌بینی‌های سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد و مدیریت اطلاعات آب و زمین سومالی (FAO-SWALIM) حاکی از خطر طغیان ناگهانی و سیل رودخانه‌ها علیرغم عدم بارش باران در سومالی و بخش‌های شرقی اتیوپی است.

این گزارش گفت که ادامه جریان پایین آب از حوضچه‌های فوقانی در بخش‌های مرکزی ارتفاعات اتیوپی منجر به افزایش مداوم سطح آب در امتداد رودخانه شابل در سومالی شده است.

سازمان ملل خواستار فعال شدن طرح‌های تخلیه منطقه شد و هشدار داد که خطر طغیان رودخانه‌ها در نواحی بلدوین، بولو برته، جلالاقسی، جوهر و بالکاد و سایر مناطق اطراف آن وجود دارد.

این سازمان از ساکنان ساکن در مناطق مستعد سیل خواست تا محتاط باشند. این سازمان از مقامات محلی خواست تا وضعیت را به دقت رصد کنند و اقدامات پیش‌بینی‌کننده برای سیل‌های احتمالی، به‌ویژه در نقاط آسیب‌پذیر را انجام دهند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، سومالی در سال ۲۰۲۳ بدترین خشکسالی چند دهه اخیر را تجربه کرد و پس از آن گسترده‌ترین سیلاب‌ها در طول نسل‌ها، همه در عرض چند ماه اتفاق افتاد.

بر اساس گزارش آژانس مدیریت بلایای سومالی، تعداد افراد متأثر از سیل در سال ۲۰۲۳، ۲.۴۸ میلیون نفر تخمین زده می‌شود که شامل ۱.۲ میلیون نفر افراد آواره از خانه‌های خود بودند و حدود ۱۱۸ نفر جان خود را از دست داده بودند.

کد خبر 6206398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha