۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۱۴

مهر گزارش می‌دهد؛

موکب‌های لرستان به‌وقت کربلا در اربعین حسینی(ع)

موکب‌های لرستان به‌وقت کربلا در اربعین حسینی(ع)

خرم‌آباد - موکب‌های لرستان در شهر کربلا ضمن اسکان و پذیرایی زوار، با برپایی بخش‌های فرهنگی، اقامه نماز جماعت، ایستگاه نقاشی و... پذیرای زائران اربعین هستند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: برخی از موکب‌های لرستان باهمت جوانان و عاشقان اهل‌بیت (ع) در شهر کربلا معلی برپا شده‌اند و پذیرای زائران اربعین هستند.

موکب‌های لرستان به‌وقت کربلا

زائران علاوه بر اسکان و پذیرایی در موکب‌های لرستان خدمات متعدد فرهنگی نیز دریافت می‌کنند. نماز جماعت باهمت روحانیون و مبلغان اعزامی در همه مواکب لرستان اقامه می‌شود.

بخش‌هایی برای پاسخگویی به مسائل شرعی و احکام نیز برپا شده است که مبلغان در آنها مستقر هستند.

موکب‌های لرستان به‌وقت کربلا در اربعین حسینی(ع)

بخش‌های نقاشی و قرائت قرآن ویژه کودکان نیز در موکب‌ها تعبیه شده و مربیانی در موکب‌ها مستقر هستند تا کودکانی که همراه خانواده خود به سفر اربعین آمده‌اند نیز از خدمات فرهنگی بهره‌مند شوند و جایزه بگیرند.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی توزیع چای و شربت نیز از دیگر اقدامات صورت‌گرفته توسط خادمان لرستانی در کربلا است.

پذیرایی از زائران اربعین در موکب جوادالائمه (ع) خرم‌آباد

رضا داوری مسئول موکب جوادالائمه (ع) خرم‌آباد در سخنانی، اظهار داشت: این موکب از سال ۹۵ تا کنون توفیق شده که در شهر مقدس کربلا مشغول خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) باشد.

موکب‌های لرستان به‌وقت کربلا در اربعین حسینی(ع)

وی عنوان کرد: امسال هم توفیق شد که به همت عزیزان ما در مسجد جوادالائمه (ع) شهر خرم‌آباد و همچنین حمایت خیرین و ارادتمندان به اباعبدالله حسین (ع) پرچم نوکری حضرت سیدالشهدا (ع) در شهر مقدس کربلا برافراشته شود.

مسئول موکب جوادالائمه (ع) شهر خرم‌آباد روزانه در این موکب خدمات‌رسانی و پذیرایی از ۶۰۰ نفر از زائران اربعین را بر عهده داریم، عنوان کرد: علاوه بر این، خدمات فرهنگی نیز به زائران اربعین در این موکب ارائه می‌شود.

داوری یکی از نقاط قوت امسال در این موکب را ایجاد ظرفیت کاروان‌های گروهی و دانشجویی عنوان کرد که مورد استقبال نیز قرار گرفت، افزود: اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی با موکب‌های عراقی و همچنین استان‌های دیگر از دیگر فعالیت‌های موکب جوادالائمه شهر خرم‌آباد بوده است.

موکب‌های لرستان به‌وقت کربلا در اربعین حسینی(ع)

توفیق خدمت‌رسانی به زائران امام حسین (ع) توسط خادمان

یکی از خادمان موکب جوادالائمه (ع) خرم‌آباد در شهر کربلا نیز در سخنانی، اظهار داشت: من از خادمان این موکب هستم و حدود پنج سال است که توفیق خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) در این موکب را بر عهده دارم.

وی عنوان کرد: بیش از یک هفته است که در شهر مقدس کربلا مستقر هستم و به امید خدا تا یک روز بعد از اربعین هم در موکب جوادالائمه (ع) خرم‌آباد به زائران اربعین حسینی (ع) خدمات‌رسانی خواهم کرد.

موکب‌های لرستان به‌وقت کربلا در اربعین حسینی(ع)

یکی دیگر از خادمان موکب جوادالائمه (ع) خرم‌آباد در شهر خرم‌آباد در سخنانی، اظهار داشت: موکب جوادالائمه (ع) سال‌های سال است که با زحمات همه عزیزانی که در مسجد جوادالائمه (ع) انجام‌وظیفه و خدمت می‌کنند، رد شهر کربلا برپا شده است.

وی ادامه داد: هر ساله این توفیق را داریم که چند روز قبل از اربعین حسینی (ع) به کربلا می‌آییم و برای رفاه زائران اربعین خدماتی را ارائه می‌کنیم.

موکب‌های لرستان به‌وقت کربلا در اربعین حسینی(ع)

پذیرایی به‌صرف صبحانه و دم‌نوش

مهرداد صادقی مسئول موکب ریحانه النبی (س) الیگودرز نیز در سخنانی، اظهار داشت: حدود دو سال است که این موکب در شهر کربلا فعالیت دارد و مشغول خدمت‌رسانی به زائران امام حسین (ع) در شهر کربلا است.

وی عنوان کرد: پذیرایی از زائران اربعین شامل صبحانه، نهار، شام، شربت، دم‌نوش و… در موکب ریحانه النبی (س) الیگودرز صورت می‌گیرد.

مسئول موکب ریحانه النبی (س) الیگودرز، گفت: این موکب از روی ۲۳ مردادماه فعالیت خود را در شهر کربلا آغاز کرده است.

موکب‌های لرستان به‌وقت کربلا در اربعین حسینی(ع)

تلاش برای خدمات‌رسانی در شأن زائران اباعبدالله الحسین (ع)

داوود روزبهانی مسئول موکب انصار العباس (ع) بروجرد نیز در سخنانی، اظهار داشت: این موکب از سال ۹۵ تا کنون در شهر کربلا به زائران اربعین حسینی (ع) خدمات‌رسانی کرده است.

وی عنوان کرد: خدمت‌رسانی این موکب نیز در قالب پذیرایی، اسکان، حمام، درمانی و غرفه کودکان است.

مسئول موکب انصار العباس (ع) بروجرد، ادامه داد: تلاش این است که خدمت خوبی در شأن زائران امام حسین (ع) در این موکب داشته باشیم.

موکب‌های لرستان به‌وقت کربلا در اربعین حسینی(ع)

روزبهانی، اجرای برنامه‌های فرهنگی، اقامه نماز جماعت و… را از دیگر برنامه‌های این موکب در شهر کربلا برشمرد.

اجرای برنامه‌های فرهنگی و پذیرایی از زائران

حجت‌الاسلام علیان مسئول موکب ثارالله سلسله نیز در سخنانی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اقامه نماز جماعت، قرائت دعای عهد، زیارت عاشورا، سخنرانی و بیان احکام شرعی را از جمله برنامه‌های این موکب در شهر کربلا برشمرد.

موکب‌های لرستان به‌وقت کربلا در اربعین حسینی(ع)

مسعود امیری دهنو مسئول موکب ثارالله سلسله در شهر کربلا نیز در سخنانی، اظهار داشت: این موکب از ۲۴ مردادماه در شهر کربلا مستقر و به زائران اربعین حسینی (ع) خدمات ارائه می‌کند.

وی عنوان کرد: به طور میانگین روزانه این موکب در سه وعده صبحانه، نهار و شام از ۵۰۰ نفر از زائران اربعین حسینی (ع) پذیرایی می‌کند.

موکب‌های لرستان به‌وقت کربلا در اربعین حسینی(ع)

مسئول موکب ثارالله سلسله، تأکید کرد: در مجموع روزانه هزار و ۵۰۰ وعده‌غذایی در بین زائران اربعین از سوی این موکب و توزیع می‌شود.

امیری دهنو، همچنین از توزیع آب، شربت، چای و دم‌نوش در بین زائران اربعین حسینی (ع) خبر داد.

کد خبر 6206499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha