۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۱۹

پیاده‌روی اربعین جاماندگان حسینی با حضور مردم ساوه برگزار شد

پیاده‌روی اربعین جاماندگان حسینی با حضور مردم ساوه برگزار شد

ساوه- همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در مسیر امامزاده سیدعلی اصغر(ع) به امامزاده سیداسحاق(ع) با حضور پرشور مردم ساوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح یکشنبه همزمان با اربعین حسینی (ع) عزاداران ساوجی در شهرستان‌های مختلف پا به پای زائران کربلا در مسیرهای پیش بینی شده، راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی (ع) را طی می‌کنند.

طبق سنت سالیان اخیر، مردم مؤمن و حسینی ساوه در این روز با حضور پرشور در پیاده‌روی از حرم «امامزاده سید علی اصغر (ع) تا امامزاده سید اسحاق» این شهر عشق و ارادت خود به مکتب اباعبدالله الحسین و یاران باوفای ایشان را نشان دادند.

پیاده‌روی اربعین جاماندگان حسینی با حضور مردم ساوه برگزار شد

پیاده روی اربعین زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) است

امام جمعه موقت ساوه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فلسفه پیاده روی اربعین اظهار کرد: پیاده‌روی و خدمت‌رسانی به زائران حسینی، فضیلت‌های زیادی دارد و خداوند برای هدایت بندگانش از هیچ‌چیز فروگذار نکرده و برای تشخیص حق از باطل، انبیا را فرستاد.

حجت الاسلام محمد علی اسلامی افزود: امام حسین (ع) با جان و مال خود اسلام را تبلیغ کرد و دشواری‌های بسیاری را متحمل شد و ما با عشق به امام حسین (ع) موجبات نزدیکی به درگاه الهی را فراهم می‌کنیم.

امام جمعه موقت ساوه گفت: یکی از آثار پیاده‌روی اربعین این است که مردم در مقابل ظلم می‌ایستند و برای راه امام حسین (ع) و اینکه مسیر حق جاری و پایدار بماند به پیاده‌روی اربعین می‌روند.

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) است، افزود: پیاده‌روی عظیم اربعین مانوری از سیل جمعیتی است که در روز ظهور به سمت مکه مکرمه حرکت می‌کند، از این رو هر سال که عظمت این پیاده‌روی افزایش یابد، امیدها برای نزدیک شدن زمان ظهور امام زمان (ع) هم بیشتر می‌شود.

امام جمعه موقت ساوه با اشاره به اینکه راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی امسال در راستای حمایت از فلسطین و کودکان غزه برگزار شد، تصریح کرد: باید با برگزاری هرچه وسیع‌تر و با شکوه‌تر پیاده‌روی زیارت اربعین، بیش از پیش امام حسین (ع) را به جهانیان معرفی کنیم و امید است حماسه زیارت اربعین، مقدمه حماسه ظهور باشد.

کد خبر 6206524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha