۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۱۰

با رویکرد بین المللی؛

مجوز اولین نشریه انگلیسی زبان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه صادر شد

مجوز اولین نشریه انگلیسی زبان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه صادر شد

مجوز انتشار اولین نشریه انگلیسی زبان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با عنوان «علوم انسانی و معنویت دینی» با رویکرد بین المللی صادر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجوز و پروانه انتشار نشریه/فصلنامه «علوم انسانی و معنویت دینی» به زبان انگلیسی با عنوان اصلی «Journal of Human Sciences and Religious Spirituality» صادر شد و در نیمه دوم سال جاری اولین شماره این نشریه انتشار خواهد یافت.

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قصد دارد بنا بر ضرورت‌های کنونی در حوزه دیپلماسی علمی و در راستای رسالت و مأموریت خود در مسیر تحول علوم انسانی و تبیین و نشر دیدگاه‌ها به علوم انسانی و اجتماعی از منظر اسلام در گستره بین المللی، نشریه‌ای تخصصی با رویکرد میان رشته‌ای و به زبان انگلیسی منتشر کند. این نشریه با مشارکت علمی متخصصان و مولفان حوزه های مرتبط در سطح ملی و بین المللی انتشار خواهد یافت.

انتشار یافته های تجربی و کاربردی علوم انسانی دینی و معنوی، نشر ایده‌ها و یافته‌های بنیادین در حوزه علوم انسانی دینی (با تأکید بر یافته‌های مبتنی بر اسلام)، جذب و انسجام یافته‌های علمی تجربی در حوزه دین و معنویت، جهت دهی معنوی خداسو (با تأکید بر دین مبین اسلام و قرآن) به پژوهش های داخلی و خارجی، افزایش اثرگذاری و دامنه نفوذ دیدگاه ها و دستاوردهای علمی در این عرصه و استنادپذیر کردن آن‌ها از طریق ارائه به مجامع علمی بین‌المللی و ایجاد شبکه علمی بین‌المللی متخصصان علوم انسانی دینی/معنوی از اهداف مهم نشریه علوم انسانی و معنویت دینی ذکر شده است.

حجت‌الاسلام دکتر محمدباقر سعیدی روشن استاد گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه به عنوان مدیر مسئول و دکتر مسعود جان بزرگی استاد گروه روان شناسی پژوهشگاه به عنوان سردبیر نشریه تعیین شده‌اند.

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از تمامی اساتید و صاحبنظران کشور برای ارائه مقاله به این نشریه دعوت بعمل می آورد. نشریه «Journal of Human Sciences and Religious Spirituality» از طریق این آدرس در دسترس قرار گرفته است.

گفتنی است پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ۸ عنوان نشریه در حوزه‌های موضوعی مرتبط با گروه‌های پژوهشی خود منتشر می‌کند و پروژه بین‌المللی‌سازی و نمایه‌سازی نشریات نیز هم اکنون در دست اجراست.

کد خبر 6207355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha