۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۲۸

رییس سازمان راهداری در گفت‌وگو با مهر:

میانگین معطلی‌ زائرین در پایانه‌های مرزی زیر دو ساعت است

میانگین معطلی‌ زائرین در پایانه‌های مرزی زیر دو ساعت است

رییس سازمان راهداری با اشاره به اینکه میانگین معطلی زائرین در پایانه‌های مرزی برای سوار شدن به اتوبوس‌ها زیر ۲ ساعت است، گفت: در هر ۲۴ ساعت شبانه‌روز، دو هزار دستگاه سرویس انجام می‌شود.

داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه میانگین تأخیر و معطلی زائرین در پایانه‌های مرزی برای سوار شدن به اتوبوس‌ها در اربعین امسال زیر ۲ ساعت برآورد شده است، گفت: زائرین برخی از استان‌های مختلف به علت تعداد زائر و ازدحام جمعیت معطلی ۲ الی ۳ ساعته داشتند اما میانگین معطلی زائران اربعین امسال در پایانه مرزی زیر دو ساعت بوده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه افزود: برای خدمت‌رسانی بهتر به زائرین اربعین حسینی، تمام ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای کشور را پای کار آوردیم و صورت وضعیت فعالیت نزدیک به ۳۰ هزار دستگاه اتوبوس برای فعالیت در مرزها صادر شده و نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر زائر توسط ناوگان جاده‌ای جابه‌جا شدند.

وی افزود: هم‌اکنون بر اساس آخرین آمار از مرز مهران، ۱۹۰ هزار زائر ایرانی از این مرز به سمت عراق عزیمت داشتند اما هنوز به کشور بازنگشته‌اند و طبق پیش‌بینی‌ها تا فردا ظهر اکثر زوار ایرانی به کشور بازگردند و تنها اتباع خارجی تا پایان هفته در خاک عراق استقرار داشته باشند. همچنین از صفر بامداد دیشب تا الان، حدود هزار و ۳۰۰ دستگاه سرویس برای جابه‌جایی زائرین فراهم شده است.

امانی خاطرنشان کرد: از ابتدای روز جمعه ۲ شهریورماه تا به امروز (دوشنبه، ۵ شهریورماه) به صورت روزانه از صفر بامداد تا صفر بامداد شب بعدی در بازه زمانی ۲۴ ساعت، تقریباً با هزار و ۸۵۰ تا دو هزار دستگاه اتوبوس سرویس‌دهی انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: براساس آمار، نزدیک به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از مرزهای زمینی کشور خارج شدند و نسبت به سال گذشته شرایط بهتری در زمینه حمل و نقل و امکانات دیگر برای زائرین فراهم شد؛ همچنین امکانات و خدمت‌رسانی‌های مطلوب‌تری در سطح رضایت مردم در پایانه‌های مرزی کشور به زائرین ارائه شده است.

کد خبر 6207483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha