۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۴۵

گفت وگوی مهر؛

امسال ۸۹۱ هزار تُن کالا از مرکزی به ۸۱ کشور جهان صادر شد

امسال ۸۹۱ هزار تُن کالا از مرکزی به ۸۱ کشور جهان صادر شد

اراک- مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: امسال ۸۹۱ هزار تن کالا به ارزش ۶۰۶ میلیون دلار از این استان به ۸۱ کشور جهان صادر شد.

روح الله غلامی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مجموع درآمدهای وصولی گمرکات استان مرکزی مبلغ ۹,۷۴۳ میلیارد ریال بوده که رشد ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد که از این رقم درآمد ملی و استانی با ۶,۰۲۱ میلیارد ریال رشد ۱۳۱ درصدی را نشان می‌دهد.

روح غلامی بیان کرد: در پنج ماه نخست سال جاری، ۸۹۱ هزار تن کالا به ارزش ۶۰۶ میلیون دلار به ۸۱ کشور جهان از جمله افغانستان، پاکستان، عراق، ترکیه و امارات متحده عربی از گمرکات استان مرکزی صادر شده است.

مدیر کل گمرکات استان مرکزی با اشاره به موضوع واردات کالا نیز گفت: همچنین در رویه واردات ۱۵۸ هزار تن کالا با رشد ۲۹ درصدی به ارزش ۴۰۳ میلیون دلار از ۴۵ کشور از جمله امارات متحده عربی، چین، ترکیه، قطر و آلمان به استان وارد شده است که افزایش ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

غلامی با اشاره به اینکه در راستای موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این بازه زمانی ۱۰ پرونده به ارزش ۳۳۶ میلیارد ریال توسط گمرک کشف شده است، افزود: همچنین در این مدت ۳۱۶ پرونده به ارزش ۱/۰۷۲ میلیارد ریال از سایر نهادهای کاشف توسط مرجع رسیدگی به گمرک ارجاع شده است.

کد خبر 6207549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha