۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۲۰

ششمین دوره جایزه دکتر کاظمی با حضور «حسین افشین» برگزار می‌شود

ششمین دوره جایزه دکتر کاظمی با حضور «حسین افشین» برگزار می‌شود

مراسم اهداء جوایز بیست و پنجمین کنگره بین‌المللی رویان و ششمین دوره جایزه دکتر کاظمی هفتم شهریورماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اهداء جوایز بیست و پنجمین کنگره بین‌المللی رویان و ششمین دوره جایزه دکتر کاظمی با حضور دکتر حسین افشین؛ معاون محترم علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی؛ رئیس فرهنگستان علوم و جمعی از دانشمندان، میهمانان داخلی و خارجی، روز چهارشنبه هفتم شهریور ماه در تالار ابوریحان مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی، ساعت ۱۱ تا ۱۳ برگزار می‌شود.

در این مراسم جایزه دکتر کاظمی Kazemi prize‌ به صورت مشترک به دو پژوهشگر برجسته از کشورهای آلمان و اتریش اهدا خواهد شد. «توماس براون»، دانشمند برجسته در حوزه سلول‌های بنیادی و از پژوهشگران اصلی موسسه تحقیقات قلب و ریه ماکس پلانک در کشور آلمان است که بر روی مکانیسم‌های مولکولی تکوین عضلات قلب و اسکلتی سلول‌های بنیادی و بازسازی بافت‌های انقباضی و همچنین پیری و سازگاری سیستم قلبی عروقی مطالعه می‌کند.

«نیکولاس ریورون» نیز دانشمند جوان برجسته آزمایشگاه تحقیقات جنین در موسسه بیوتکنولوژی مولکولی، آکادمی علوم اتریش است. گروه تحقیقاتی او با استفاده از سلول‌های بنیادی و در محیط آزمایشگاهی یک مدل منحصر به فرد از «بلاستوسیست» به نام «بلاستوئید» ایجاد کردند. بلاستوسیست مرحله‌ای از مراحل جنینی است که می‌تواند در صورت انتقال به رحم لانه‌گزینی کرده و اندام‌های جنینی و بافت‌های خارج جنینی را بسازد. بلاستوئیدها به عنوان یک مدل از جنین، ابزارهای مناسبی برای تجزیه و تحلیل سیستماتیک تأثیر تعداد سلول‌ها، حالت‌ها و مکانیسم‌های ارتباطی بر تشکیل جنین هستند.

همچنین مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل و بیستمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی رویان نیز همان روز ساعت ۸ صبح برگزار خواهد شد.

۴۲۰ چکیده مقاله در دو کنگره پزشکی تولیدمثل و سلول‌های بنیادی و سمینار پرستاری مامایی ارسال شده است که از این میان در مجموع سه کنگره، ۳۷۳ چکیده مقاله به صورت ارائه شفاهی و پوستر پذیرفته شده‌اند.

کد خبر 6207550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha