۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۵۴

جمعیت هلال احمر اعلام کرد؛

اقدامات بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر در اربعین حسینی

اقدامات بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر در اربعین حسینی

جمعیت هلال احمر ضمن اشاره به اقدامات بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر در اربعین حسینی اعلام کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر ابتلا به بیماری‌های واگیردار میان زائران دریافت نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جمعیت هلال احمر اعلام کرد: هر ساله علاوه بر ارائه خدمات در حوزه درمان، برنامه‌های مفصلی هم در حوزه پیشگیری از بیماری‌ها با همکاری وزارت بهداشت و درمان و جمعیت هلال احمر اجرا می‌شود.

هلال احمر همچنین کارشناسانی جهت شناسایی بیماری‌های واگیردار و اپیدمی، بیماریابی و در صورت نیاز قرنطینه و انتقال استاندارد را به کار گرفته است. علاوه بر آن در حوزه بهداشت محیط هم نیروهای مستقر جمعیت هلال احمر که به صورت روزانه از مواکبی که تغذیه و اسکان زائران را انجام می‌دهند بازدید به عمل آورده و نکات مهم برای حفظ بهداشت را گوشزد می‌کنند و تاکنون گزارشی مبنی بر ابتلاء به بیماری‌های واگیردار دریافت نشده است.

بر اساس این گزارش در شهر سامرا و امامزاده سید محمدبن‌هادی درمانگاه ثابت هلال احمر وجود دارد، ولی در سایر مسیرهای منتهی به کربلا و نجف به صورت سیار پزشکانی با کوله پشتی تجهیزات در بین زائران حضور داشته و در صورت نیاز خدمات درمانی را ارائه می‌دهند.

جمعیت هلال احمر امسال تعداد قابل توجهی از تجهیزات لجستیکی، بالگردها، اتوبوس‌ها و آمبولانس‌ها را در کشور عراق مستقر کرده است و همچنین بالغ بر ۶۰۰۰ نفر کادر درمانی در کشور عراق به ارائه خدمت به زائران مشغول هستند.

کد خبر 6207633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha