۵ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۲۷

مدیر منابع انسانی آموزش و پرورش بوشهر:

مشکلات کمبود معلم در استان بوشهر رفع می‌شود

مشکلات کمبود معلم در استان بوشهر رفع می‌شود

بوشهر- مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مشکلات کمبود معلم در استان بوشهر رفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمداله اژدری عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به افزایش نرخ بازنشستگی بین همکاران فرهنگی طی سال‌های اخیر، شاهد کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده مشکل کمبود نیروی انسانی با برگزاری آزمون‌های استخدامی از سال گذشته حل می‌شود اضافه کرد: هزار و ۱۵۰ نفر در آزمون استخدامی شرکت کردند که نتایج دبیری و آموزگاری مشخص شده و نتایج کیفیت‌سنجی نیز به زودی اعلام می‌شود.

اژدری با بیان اینکه ظرفیت خوبی برای پذیرش نیروی جدید داریم افزود: برای جبران کمبودها از ظرفیت نیروی انسانی همکاران شاغل، همکاران بازنشسته، نیروهای خرید خدمات و دانشجو معلمان سال آخر استفاده می‌کنیم.

بیشترین کمبود معلم در مقطع ابتدایی

مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای اول مهرماه امسال انجام شده و ۱۵ هزار و ۵۰۰ معلم در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

وی بیشترین کمبود معلم را مربوط به مقطع ابتدایی دانست و ادامه داد: در این مقطع جذب خوبی داشته‌ایم و با حضور فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان شاهد رفع مشکل در این حوزه خواهیم بود.

اژدری گفت: در دوره فنی و حرفه‌ای هم موضوع توسعه رشته‌ای مطرح است که در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تقاضای دانش‌آموزان در دوره فنی و حرفه‌ای، در شماری از رشته‌ها امکان کمبود معلم وجود دارد که قانون ظرفیت‌ها را برای تأمین معلم پیش‌بینی کرده است.

کد خبر 6207908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha