۶ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۴۷

مهر گزارش می دهد+فیلم و عکس؛

تردد روان در محورهای مواصلاتی کرمانشاه/موج بازگشت زائران کاهشی شد

تردد روان در محورهای مواصلاتی کرمانشاه/موج بازگشت زائران کاهشی شد

کرمانشاه- تردد روان در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه در حالی گزارش شده که اوج بازگشت زائران به پایان رسیده و روند بازگشت زائران از عتبات کاهشی شده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: مرز ۳۷۱ کیلومتری مشترک با کشور عراق کرمانشاه را از دیرباز قدمگاه زائران حسینی و علوی کرده و سال هاست که این دیار عناوین «دروازه کربلا» و «دروازه نجف» را یدک می‌کشد.

در سال‌های اخیر که شر داعش از منطقه کم شده، مرز خسروی که قدیمی ترین مرز با کشور عراق است و بزرگترین پایانه مرزی خاورمیانه محسوب می‌شود که میزبان زائران اربعین حسینی شده تا بار دیگر مردم این دیار خاک پای زوار حسینی را توتیای چشمانشان کنند.

سال به سال بر امکانات و زیرساخت‌های مسیر تردد به این پایانه مرزی و خود مرز خسروی افزوده شده و شرایط را نسبت به گذشته برای تردد زائران فراهم می‌کند.

فعالیت ۲۴ ساعته مرز خسروی برای تردد شور و شوقی در دل عاشقان ثارالله در استان کرمانشاه به وجود آورده، که امسال ویژه‌تر از سال‌های گذشته قرار است میزبان زائران اربعینی باشند.

با اوج گرفتن ترددها به سمت کشور عراق و ازدحام در پایانه‌های مرزی و همچنین آمادگی زیرساخت‌های ترددی، توصیه‌های مسئولین برای انتخاب مرز خسروی برای تردد به کربلا آغاز شده است.

زیرساخت‌های جاده‌ای مناسب به ویژه مسیر بزرگراهی تا شهر قصرشیرین این برتری را به مرز خسروی داده تا با خیالی راحت تر زائرانی که با خودروی شخصی رهسپار اجتماع بزرگ می‌شوند، انتخاب کنند.

فضاسازی مناسب از دیوار نویسی و نصب پرچم گرفته تا موکب‌های پذیرایی و اسکان متنوع همه و همه دست به دست هم داده تا حال و هوای اربعینی که هرساله با ورود به کشور عراق به زائران دست می‌داد، در این سوی مرزها به سراغ زائران برود.

بازگشت بیش از ۳۵ هزار نفر به کشور از مرز خسروی در ۲۴ ساعت گذشته

سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ هزار و ۳۷۱ زائر از پایانه مرزی خسروی تردد داشته‌اند که هزار و ۸۲۶ زائر خارج شده و ۳۵ هزار ۵۴۵ نفر نیز وارد کشور شده‌اند.

وی افزود: از تعداد مسافران ورودی به کشور از طریق پایانه مرز خسروی ۳۴ هزار ۵۴۱ نفر ایرانی و هزار و ۴ نفر خارجی بودند.

تردد روان در محورهای مواصلاتی کرمانشاه/موج بازگشت زائران کاهشی شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: ۵۴۳ نفر از مسافران خروجی در ۲۴ ساعت گذشته ایرانی و ۲۸۳ نفر نیز خارجی بوده‌اند.

وی ادامه داد: با تلاش نیروهای راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، امکانات لازم در پایانه خسروی برای پذیرایی از زوار فراهم شده است و جاده‌های دسترسی نیز بهسازی شده است.

تردد از مرز خسروی ۸۳۶ هزار نفری شد

کهریزی افزود: از ابتدای ماه صفر تا کنون تردد از مرز خسروی به بیش از ۸۳۶ هزار نفر به ثبت رسیده است.

وی از آمادگی کامل امکانات و زیرساخت‌ها در پایانه مرزی خسروی نیز یاد کرد و ادامه داد: هیچ مشکلی برای تردد زوار و ارائه خدمات به آن‌ها وجود ندارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات زوار عتبات عالیات است.

پذیرایی موکب‌های ایرانی و عراقی مستقر در مرز خسروی و منذریه تا بازگشت آخرین نفر از زائران

موکب‌داران ایرانی و عراقی مستقر در مرز خسروی و مرز منذریه بر آمادگی پذیرایی از زائران تا بازگشت آخرین نفر خبر دادند.

مراجعه ۶۸۸۳ زائر به اورژانس در پایانه خسروی از ابتدای عملیات اربعین

مسعود قلعه سفیدی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در مجموع از آغاز عملیات اربعین در پایانه مرزی خسروی و مرکز فوریت‌های پزشکی ثارالله (ع) در این پایانه مرزی به بیش از ۶ هزار و ۸۸۳ زائر خدمت رسانی شده است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۹۴۸ نفر به مرکز فوریت‌های پزشکی ثارالله (ع) و یا اکیپ‌های سیار این مجموعه مراجعه کردند که ۹۳۷ نفر آنها در محل مراجعه درمان مورد نیاز خود را دریافت کرده‌اند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: ۱۱ مورد از مراجعه کنندگان نیاز به اعزام به بیمارستان داشتند که در مجموع از ابتدای عملیات اربعین توسط این اورژانس ۶۲ نفر به بیمارستان اعزام شده‌اند.

تردد روان در محورهای مواصلاتی کرمانشاه/موج بازگشت زائران کاهشی شد

وی ادامه داد: از ابتدای عملیات اربعین در اورژانس ۶ مورد ترافیکی و سانحه تصادف در این اورژانس به ثبت رسیده که ۲ مورد نیز در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

قلعه سفیدی خاطرنشان کرد: در هر شیفت اورژانس در این مرکز، بیش از ۴۰ نیروی اورژانس به صورت آماده باش در خدمت زائران هستند.

وی به مراجعه زائران به اتاق‌های سرد دانشگاه علوم پزشکی در مرز خسروی اشاره کرد و افزود: در مجموع ۶۷۹ مراجعه به اتاق‌های سرد شماره یک و ۲ در پایانه مرزی خسروی داشته‌ایم.

ترافیک در محورهای مواصلاتی کرمانشاه روان است

سرهنگ محمد حیدری در جمع خبرنگاران با اشاره در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی استان، اظهار کرد: در حال حاضر ساعات‌های پیک برگشت زائران هم از سمت مرز خسروی و هم محورهای مواصلاتی منتهی به استان ایلام به پایان رسیده است.

وی افزود: در روز گذشته و در ساعتی در محورهای اسلام‌آباد به سمت کرمانشاه و کرمانشاه به سمت همدان شاهد ترافیکی نیمه‌سنگین، اما روان بودیم.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه بیشترین گره ترافیکی مربوطه به حوزه حمیل، بیستون و ماهیدشت عنوان کرد و افزود: این گره‌های ترافیکی با توجه به ظرفیت حداکثری همکاران در جاده‌ها، قابل کنترل است و تاکنون گره‌ترافیکی در طول مسیر ایجاد نشده است.

تردد روان در محورهای مواصلاتی کرمانشاه/موج بازگشت زائران کاهشی شد

وی وضعیت ترافیکی و سایر حوزه‌های انتظامی در سطح استان را با توجه به تدابیر تمامی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسانی مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با توجه به تجربیات سال گذشته بیشترین حوادث ترافیکی در زمان برگشت زائران اتفاق می‌افتد.

حیدری با اشاره به ظرفیت موکب‌ها و استراحتگاه‌ها به زائران توصیه کرد، حتماً در مسیر بازگشت ضمن اجتناب از سرعت و سبقت غیرمجاز، برای داشتن سفری ایمن استراحت کافی را داشته باشند.

وی خطاب به سرنشینان خودروها، گفت: سرنشینان هر لحظه احساس می‌کنند خستگی بر چهره راننده غالب می‌شود، اجازه رانندگی به او ندهند و حتماً استراحتی داشته باشند.

کد خبر 6208068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha