۶ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۲۲

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان خبر داد؛

توسعه ۱۰رشته مهارتی در شاخه کارو دانش ویژه مدارس استثنایی کردستان

توسعه ۱۰رشته مهارتی در شاخه کارو دانش ویژه مدارس استثنایی کردستان

سنندج-رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از توسعه ۱۰ رشته مهارتی در شاخه کار و دانش ویژه مدارس استثنایی استان خبر داد.

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تبریک هفته دولت به دستاوردهای آموزش و پرورش استثنایی استان پرداخت و اظهار کرد: توسعه ۱۰ رشته مهارتی در شاخه کار و دانش ویژه دانش آموزان مدارس استثنایی استان از اقداماتی است که توسط دولت در این استان شکل گرفته است.

وی افزود: جذب و تأمین یک دستگاه اتوبوس مناسب‌سازی شده به مدرسه استثنایی توکل از دیگر اقدامات انجام شده ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است که با همکاری شهرداری سنندج انجام شد.

وی برگزاری دوره آموزش بدو استخدام برای ۳۶۴ نفر از مربیان امور آموزش معلولان و بازآموزی آموزگاران استثنایی را از دیگر اقدامات این آموزش و پرورش خواند و اعلام کرد: این دوره با حضور هفت استان کشور شامل کرمانشاه، ایلام، همدان، خوزستان، لرستان، آذربایجان غربی و کردستان برگزار شد.

توانمندسازی ۴۳۰ نیروی شاغل مدارس استثنایی

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان عنوان کرد: توانمندسازی معلمان اولویت اجرایی این نهاد آموزشی است و در این راستا زمینه توانمندسازی ۴۳۰ نفر از نیروهای شاغل در مدارس استثنایی در قالب برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی فراهم شد.

محمدی با اشاره به اجرای نهضت آموزش زبان اشاره یادآور شد: در این راستا برای ۱۵۴ نفر از عوامل اجرایی و آموزشی مدارس و اولیا دانش آموزان دارای آسیب شنوایی دوره‌هایی برگزار شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: به منظور نهادینه‌سازی عدالت آموزشی و تربیتی، خدمات حمایتی و توانبخشی به ۱۹۵ دانش‌آموز با نیازهای ویژه استان ارائه شد.

وی خاطر نشان کرد: با شروع به کار مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی-تربیتی درمناطق کرانی و کلاترزان از ابتدای مهر ماه جاری تعداد این مراکز در استان به ۲۲ مرکز افزایش خواهد یافت.

محمدی با اشاره به تملک زمین و کلنگ زنی اولین مدرسه اوتیسم استان در سنندج افزود: اوتیسم درمان قطعی ندارد و ناآگاهی خانواده‌ها و جامعه از این بیماری و عدم اطلاع‌رسانی مناسب در این زمینه موجب شده است تا بسیاری از این کودکان در زمان طلایی شناسایی و درمان نشوند.

وی تدوین تفاهم نامه و برنامه عمل مشترک با سازمان‌ها و ادارات کل بهزیستی، فنی وحرفه ای، کانون پرورش فکری، دانشگاه علوم پزشکی، شورای شهر سنندج و تمامی معاونت‌های اداره کل آموزش و پرورش استان را از دیگر اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش استثنایی استان برشمرد.

غنی سازی اوقات فراغت ۵۰۰ دانش‌آموز بانیاز ویژه

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان غنی سازی اوقات فراغت بیش از ۵۰۰ دانش آموز در ۱۸ پایگاه غنی سازی اوقات فراغت در مدارس استثنایی، ارزیابی هوش ۱۲۷ نفر دانش آموز دوره ابتدایی متقاضی جهش تحصیلی و ارائه خدمات رایگان سلامت (دهان ودندان) از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان به دانش آموزان با نیازهای ویژه ۳ مدرسه در شهر سنندج را از دیگر دستاوردهای این حوزه برشمرد.

وی اذعان کرد: پوشش ۱۰۰ در درصدی و اجرای موفقیت آمیز برنامه ملی سنجش با پوشش بیش از ۲۹ هزار نوآموز در استان نیز از اقدامات انجام شده توسط آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان است.

وی اظهار کرد: در طی دو سال اخیر با اجرای موفقیت آمیز این برنامه وبا کسب حد نصاب بالاتر از میانگین کشوری جزو استان‌های برتر در اجرای سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان بودیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان تصریح کرد: ۱۰۰ درصدی کودکان معرفی شده در برنامه سنجش توسط مدارس استثنایی استان تحت پوشش تحصیلی قرار گرفتند.

محمدی کسب موفقیت و مقام‌های برتر در مسابقات ورزشی و فرهنگی دانش آموزان با نیازهای ویژه سراسر کشور در تابستان ۱۴۰۳ از جمله کسب ۵ رتبه برتر کشوری در مسابقات قرآن و عترت، کسب مقام اول در رشته آمادگی جسمانی توسط تیم ورزشی دانش آموزان پسر آسیب دیده شنوایی و کسب مقام دوم کشوری در رشته گلبال توسط دانش آموزان پسر دارای آسیب بینایی را از دیگر دستاوردهای این حوزه برشمرد.

کد خبر 6208126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha