۶ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۲۹

در هفته دولت؛

۵ میلیارد تومان پروژه عشایری در استان سمنان افتتاح شد

۵ میلیارد تومان پروژه عشایری در استان سمنان افتتاح شد

سمنان- سرپرست امور عشایری استان سمنان گفت: همزمان با هفته دولت در اقصی نقاط استان پنج میلیارد تومان پروژه عمرانی، آب، راه و ... در بخش عشایری مورد بهره برداری قرار گرفت.

علی اکبر افضلی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طی هفته دولت در بخش عشایر استان سمنان پنج میلیارد تومان پروژه مورد بهره برداری قرار گرفت، تاکید کرد: این میزان اعتبارات در قالب ۲۴ پروژه تعریف و در این ایام شاهد بهره برداری از آنها بودیم.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها در مناطق عشایری استان سمنان مورد بهره برداری قرار گرفته است، افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها ۱۶۴ خانوار عشایری استان سمنان از مزایای ویژه ای بهره مند شدند.

سرپرست اداره کل امور عشایری استان سمنان با بیان اینکه این مزایا شامل انتقال آب، با لوله، بهسازی چشمه‌ها، لایروبی قنوات، احداث منابع آب، آبشخور و … است، تاکید کرد: طرح‌هایی نیز در قالب تأمین آب شرب مورد نیاز عشایر و دام‌های آنها در استان سمنان بود که از محل اعتبارات ارزش افزوده و اعتبارات استانی اجرا شده که امکان خدمت رسانی بهتر را به عشایر استان می‌دهد.

افضلی با بیان اینکه طرح آبرسانی برای شرب انسان و دام که در هفته دولت در سراسر استان سمنان به بهره برداری رسیده شامل ۷۰ میلیون لیتر است، گفت: بهسازی چهار هزار متر راه عشایری و تأمین سوخت فسیلی برای عشایر از دیگر خدماتی است که در هفته دولت به عشایر استان داده شده است.

وی از توزیع ۱۶۷ هزار لیتر نفت سفید در بین عشایر استان سمنان خبر داد و افزود: پنج هزار و ۷۱۸ سیلندر گاز مایع در کنار ۵۰ دستگاه پنل خورشیدی نیز بین عشایر استان سمنان طی ایام هفته دولت توزیع شده و یا در حال توزیع شدن است.

سرپرست اداره کل امور عشایری استان سمنان با بیان اینکه راهسازی شامل احداث راه‌های جدید و مرمت راه‌های موجود برای عشایر از دیگر کارهایی است که برای عشایر استان اجرایی شده است، بیان کرد: امور عشایری در یک سال اخیر یعنی هفته دولت سال قبل تا امسال بازگشایی و مرمت راه‌هایی که به دلیل بارش و مسائل طبیعی دچار تخریب شده‌اند را نیز در دست اقدام داشته است.

کد خبر 6208148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha