۶ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۳۷

مدیرکل دامپزشکی مازندران:

صادرات مرغ از مازندران ۱۵ برابر شده است

صادرات مرغ از مازندران ۱۵ برابر شده است

ساری - مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: میزان صادرات مرغ در سال جاری در استان ۱۵ برابر رشد یافت و به بیش از دو هزار و ۴۵۹ تن رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه آقاپور کاظمی صبح سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران درباره نظارت بر صادرات انواع فرآورده خام دامی در سال جاری گفت: امسال مجوز صادرات ۳۵۲ تن ماهی تازه، حدود ۶۳ تن ماهی منجمد، ۲۰۰ تن آلایشات مرغی، بیش از ۳ هزار تن خوراک دام صادر شده است.

وی افزود: میزان صادرات مرغ نسبت به سال گذشته ۱۵ برابر و فرآورده‌های لبنی هم ۶۶ درصد رشد داشته که این میزان برای مرغ ۲ هزار ۴۵۰ تن و بیش از ۵ هزار ۳۰۰ تن لبنیات است‌.

مدیرکل دامپزشکی استان مازندران تاکید کرد: وجود بیش از ۳۵۰۰ مرکز آبزی پروری با تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن، فعالیت دو هزار و ۵۰۰ مرغداری با تولید سالانه ۲۱۰ هزار تن گوشت سفید، وجود حدود سه میلیون رأس دام سبک و سنگین که ۷۰ درصد آن در قالب دامداری کوچک و سنتی است، مصرف سالانه ۹۰۰ هزار تن شیرخام در کارخانه‌های لبنی مازندران و پرورش انواع ماکیان نقش دامپزشکی استان را در صدور مجوز و نظارت از مزرعه تا سفره را دوچندان کرده است.

وی وظیفه سازمان دامپزشکی کشور و وزارت جهاد کشاورزی را تأمین امنیت غذایی و ایمنی غذایی دانست و یادآور شد: در این راستا به‌عهده دارند به همین دلیل از شروع تولید و یا قبل از تولید تا مصرف و صادرات در کنار تولیدکننده، مأموریت امنیت غذایی، تولید فراورده‌های دامی با کیفیت و سالم را به عهده داریم.

آقاپور کاظمی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی و تمهیدات اتخاذ شده صادرات در ماه‌های آتی استمرار می‌یابد، تصریح کرد: نظر به نقش و جایگاه صادرات در حمایت از تولید محصولات داخلی و اشتغال پایدار، این اداره کل در راستای حضور محصولات تولیدی صنایع وابسته به دام استان در بازارهای جهانی و منطقه‌ای نسبت به ملزم‌کردن کارخانه‌های وابسته به دام، رعایت استانداردهای بهداشتی کشورهای مقصد را در اولویت کاری خود قرار داده است.

کد خبر 6208173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha