یک روزنامه صهیونیست اذعان کرد:

نتانیاهو در روند مذاکرات آتش بس مانع تراشی می کند

نتانیاهو در روند مذاکرات آتش بس مانع تراشی می کند

یک روزنامه صهیونیست به نقل از منابعی در تیم مذاکره کننده تل آویو نوشت که هر گاه بندی از توافق حل می‌شود، نتانیاهو برای مانع تراشی در روند توافق، مشکل دیگری را جایگزین می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت با اذعان به کارشکنی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روند مذاکرات آتش بس در غزه نوشت که هیئت مذاکره کننده اسرائیلی که به قاهره عزیمت کرده بود، طرح‌هایی را با خود همراه داشت که پیش از این رد شده بودند. نتانیاهو بندهای جدیدی را غیر از موارد حل شده ایجاد کرده است تا بتواند در روند رسیدن به توافق مانع تراشی کند.

این گزارش صهیونیستی می‌افزاید که طرح رژیم اسرائیل مبتنی بر حفر کانال‌هایی در محور نتنساریم بود تا اجازه عبور خودروها در این محور داده نشود. این رسانه صهیونیست خود به غیر عادی بودن این پیشنهاد برای حل مشکل محور نتساریم اذعان کرده و نوشت که این طرح غیر ممکن است و علاوه بر این، پیش از این نیز توسط تیم مقابل و میانجی‌های مذاکرات رد شده است.

منابع مطلع از روند مذاکرات همچنین اعلام کردند که هیئت اسرائیلی خواستار ابقای نیروهای خود در ۸ نقطه نظامی در امتداد محور فیلادلفیا است و بعد از مذاکرات نیز این تعداد را به ۵ نقطه کاهش داده بود، اما مقاومت فلسطین بر عقب نشینی کامل از غزه اصرار دارد. علاوه بر فلسطینی‌ها، مصر نیز حضور نظامی اسرائیل در این محور را نمی‌پذیرد.

یدیعوت با اشاره به مانع تراشی‌های نتانیاهو در روند مذاکرات به نقل از این منابع نوشت: مردم فکر می‌کنند اگر ما مشکل یک بند را حل کردیم، توافق حاصل خواهد شد؛ اما نمی‌دانند که نتانیاهو فوراً بندی دیگر را مطرح می‌کند تا مانع از رسیدن به توافق شود.

دیروز نیز یک مسئول آمریکایی اعلام کرد که نقاط اختلافی باقیمانده همچنان بسیار زیاد است، اما عبور از این مشکلات ممکن است. بر اساس اعلام این منبع آمریکایی، پیشنهاد کنونی، عقب نشینی اسرائیل از مناطق دارای فشردگی جمعیت در غزه به ویژه در محور فیلادلفیا است.

گروه‌های فلسطینی رژیم صهیونیستی را مسئول به بن‌بست کشاندن مذاکرات آتش بس می‌دانند و بر شرایط خود مبنی بر توقف کامل تجاوز رژیم صهیونیستی و عقب نشینی کامل از غزه و آغاز بازسازی این منطقه و رفع محاصره آن همراه با تبادل جدی و واقعی اسرا تاکید دارند.

کد خبر 6208273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
      0 0
      ترور نتانیاهو باعث ایجاد صلح و آرامش در دنیا می‌شود