۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۰۳

مخلص‌الائمه در گفت‌وگو با مهر؛

دولت سیزدهم پروژه‌های سنواتی و راکد را در اولویت قرار داد

دولت سیزدهم پروژه‌های سنواتی و راکد را در اولویت قرار داد

استاندار استان مرکزی گفت: دولت سیزدهم پروژه‌های سنواتی و راکد را در اولویت قرار داد.

فرزاد مخلص الائمه استاندار استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با دستاوردهای دولت سیزدهم، بیان کرد: شهید رئیسی چند رویکرد بنیادین را در دولت سیزدهم مبنای کار قرار داده بود و به عنوان راهبرد مورد توجه همه استانداران بود. ضرورت ترمیم و بهبود اعتماد و امید مردم به عنوان بزرگترین پروژه دولت که مورد تاکید مقام معظم رهبری بود در صدر توجه دولتمردان سیزدهم قرار گرفت که توفیق‌های خوبی در این رابطه به دست آمد.

وی ادامه داد: در دولت شهید رئیسی راهبرد پشت میز نشینی به راهبرد حضور بی‌تکلف و بدون واسطه در میان مردم در سراسر کشور تبدیل شد و در رأس هم شهید جمهور این پرچم را در اختیار داشت و این راه را دنبال کرد.

استاندار استان مرکزی حضور بین مردم و در میدان را موجب شناسایی و اولویت بندی دقیق امور کشور دانست و ادامه داد: برای حل مسائل و معضلات امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر با توجه به این شیوه به وجود آمد.

مخلص الائمه اجرای پروژه‌های نیمه تمام مراکز را از دستاوردهای دولت سیزدهم برشمرد و گفت: بنابر برخی از منابع اطلاعاتی حدود ۹۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود داشت که سرمایه کشور را به شکلی راکد نگه داشته بود و در برخی از موارد نیز سرمایه‌های ملی را از بین برده است. این پروژه‌ها انرژی و توان کشور را معطل خود نگه داشته بودند. دولت این موضوع را در اولویت کاری خود قرار داد، آن پروژه‌هایی را که پیشرفت مناسبی داشتند و برای مردم حائز اهمیت بودند و ضرورت‌های اقتضا می‌کرد با اولویت در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از طرح‌های سنواتی در دولت سیزدهم، در دستور کار قرار گرفت، افزود: برخی از طرح‌های سنواتی با طول عمر ۱۸، ۲۰ و ۲۵ سال با تزریق مالی مناسب نهایی شد و زنگ پایان بسیاری از این طرح‌ها نواخته شد و در مدار خدمت رسانی قرار گرفتند.

استاندار استان مرکزی همچنین به اجرای پروژه‌های راکد در استان مرکزی پرداخت و ادامه داد: برخی از پروژه‌ها در حوزه راهسازی، بهداشت و درمان همینطور در بخش‌های فرهنگی و آموزشی با توجه دولت نهایی شد نمونه بارز آن بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا در خمین بود که حدود ۱۴ سال بلاتکلیف مانده بود همینطور بیمارستان حضرت ولیعصر در اراک ۱۸ سال معطل بود به علاوه برخی از محورهای مواصلاتی در حدود ۱۵ سال و ۱۷ سال راکت مانده بود که این پروژه‌ها یا به اتمام رسیدند و یا در مراحل نهایی قرار گرفتند.

راه‌اندازی تولیدی‌های راکد و نیمه تعطیل از اقدامات دولت سیزدهم

مخلص الائمه راه‌اندازی واحدهای تولیدی نیمه تعطیل و راکد و نیمه راکت را از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم اعلام کرد: بسیاری از این واحدهای تولیدی در سطح کشور و راه‌اندازی این تولیدی‌ها در استان مرکزی رشد قابل توجهی در دولت سیزدهم داشت. برخی از واحدهای تولیدی بزرگ مانند شرکت صنایع آذرآب و شرکت هپکو بودند و برخی از واحدهای کوچک و متوسط در حوزه‌های تولید صنعتی، خدماتی کشاورزی و گردشگری در مدار تولید قرار گرفتند.

وی افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در کشور را نتایج مثبت راه‌اندازی واحدهای تولیدی نیمه تعطیل و راکد دانست و گفت: نرخ بیکاری در کشور به طور محسوسی کاهش یافت. نرخ بیکاری که ۷.۷ درصد رسید و این کمترین نرخ بیکاری در همه زمان‌های قابل مقایسه است و در استان مرکزی به کمترین رقم در تاریخ خود یعنی ۴.۸ درصد در بهار امسال رسید که کمترین نرخ بیکاری در کل کشور بود. با کمک بخش خصوصی و تعاونی در سطح استان توانستیم این میزان اشتغال ایجاد کنیم.

استاندار استان مرکزی تصریح کرد: در ادامه بهبود فضای کسب و کار را از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم برشمرد و افزود: بر اساس گزارش اتاق بازرگانی ایران استان مرکزی رتبه اول بهبود فضای کسب و کار را در چند فصل پیاپی به خود اختصاص داد.

ترمیم اعتماد مردم مورد توجه دولت چهاردهم باشد

مخلص الائمه توجه دولت چهاردهم به راهبردهای مد نظر مقام معظم رهبری را خواستار شد و گفت: موضوع ترمیم اعتماد و امید مردم که مورد تاکید رهبری است باید مورد توجه دولت قرار گیرد حضور مستقیم میان مردم باید مورد توجه مسئولان عالی دولت باشد. به نظرم دولت باید دست به اصلاح ساختارهای اجرایی کشور بزند در این حوزه دچار آسیب دیدگی‌های شدید و عمیق هستیم که قدمت این آسیب‌ها بیش است ۶۰ سال است که یک نظام دیوان سالار کم توان ایجاد شده و باید این نظام اداری اصلاح شود و مسیر آن در اصلاح ساختارها است.

وی افزود: دولت سیزدهم گام‌های بلندی را برای حل ناترازی حوزه انرژی که از معضلات جدی کشور هست، برداشت، در این رابطه نیازمند اصلاح ساختار هستیم که از جمله آن تأسیس وزارت انرژی است. همینطور در حوزه ناترازی آب، اصلاح ساختار مدیریت حکمرانی در حوزه آب می‌تواند مورد توجه دولت قرار گیرد.

کد خبر 6208350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha