پای امارات متحده به ماجرای دستگیری پاول دوروف در فرانسه باز شد

پای امارات متحده به ماجرای دستگیری پاول دوروف در فرانسه باز شد

دادستانی پاریس اعلام کرد پاول دوروف بنیانگذار تلگرام به عنوان بخشی از تحقیق جرائم سایبری تا ۴۸ ساعت بیشتر در بازداشت می ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این درحالی است که پیش از این تصمیم گرفته شده بود مدت بازداشت وی تا دوشنبه عصر امتداد یافت.

دوروف روز شنبه در فرودگاهی در نزدیکی پاریس دستگیر شد. با دستگیری وی موجی از انتقادات علیه فرانسه و این تصمیم در سراسر جهان رقم خورد و برخی آن را اقدامی سیاسی خواندند. از سوی دیگر روسیه در راستای آزادی شهروند خود و اعطای حق تماس با کنسولگری برای دوروف تلاش کرد، اما همه آنها بی نتیجه ماند.

تحقیقاتی که دوروف در رابطه با آن دستگیر شده به فعالیت های غیرقانونی، محتوای هرزنگاری کودکان و کلاهبرداری در اپلیکیشن تلگرام و همچنین امتناع این پلتفرم از انتقال اطلاعات کاربران به مقامات مربوط است.

در این میان خبرگزاری الجزیره در گزارشی نوشت؛ امارات متحده عربی که مقر تلگرام در آنجا قرار دارد، پرونده پاول دوروف را رصد می کند. وزارت امور خارجه امارات متحده عربی در بیانیه ای اعلام کرد از نزدیک پرونده دوروف را پیگیری می کند و از دولت فرانسه خواسته تمام خدمات کنسولی را سریعا برای وی مهیا کند. در بخشی از بیانیه این وزارتخانه آمده است: مراقبت از شهروندان، حفظ منافع آنها، پیگیری امور آنها و ارائه تمام جنبه های مراقبتی به آنها از اولویت های امارات متحده عربی است.

از سوی دیگر امانوئل مکرون اعلام کرد دستگیری دوروف یک اقدام سیاسی نبوده و بلکه بخشی از یک تحقیق مستقل است. او در شبکه اجتماعی اعلام کرد فرانسه عمیقا به آزادی بیان پایبند است اما برای حفاظت از شهروندان و حقوق اساسی آنها، آزادی باید در شبکه های اجتماعی و زندگی واقعی درچهارچوب قانونی حفظ شود.

کد خبر 6208370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha