۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۱۸

رییس اداره پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

افزایش سرعت بادهای ۱۲۰روزه در شمال سیستان و بلوچستان 

افزایش سرعت بادهای ۱۲۰روزه در شمال سیستان و بلوچستان 

زاهدان_ رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای هواشناسی سیستان و بلوچستان از افزایش سرعت بادهای ۱۲۰روزه در شمال استان خبر داد.

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی شماره ۱۱ هواشناسی، ازافزایش سرعت بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان خبر داد و افزود: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از پیش از ظهر چهارشنبه تا بعد ظهر جمعه (۷ تا ۹ شهریور) وزش باد شدید تا خیلی شدید و گردوخاک، و در نقاط مستعد طوفان گردوخاک برای مناطق شمالی سیستان و بلوچستان با تاکید بر روز پنج شنبه پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: طی این مدت، افزایش غبار همراه با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید برای زاهدان، مناطق مرکزی، نوار شرقی از میرجاوه تا سراوان و غرب استان از شورگز تا فنوج پیش بینی می‌شود و دمای هوا از پنج شنبه حدود ۴ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد.

ملاشاهی توصیه کرد: ساکنان مناطق تحت تأثیر، به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه کرده و از ترددهای غیر ضرور در فضای باز در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری کنند.

وی‌اضافه کرد: در این مدت از کار در ارتفاع پرهیز و از گلخانه‌ها محافظت کرده و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

کد خبر 6208436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha