۷ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۲۸

کارگردان مستند با مهر مطرح کرد؛

گردشگری ایران در یک مستند معرفی می‌شود/ ثبت قاب‌های خوش آب‌ورنگ

گردشگری ایران در یک مستند معرفی می‌شود/ ثبت قاب‌های خوش آب‌ورنگ

پوریا تاجیک کارگردان مستند «ایران کجاست؟» عنوان کرد که هدف این مستند معرفی پتانسیل‌های گردشگری سلامت در ایران است.

پوریا تاجیک کارگردان مستند کوتاه «ایران کجاست؟» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره ایده ساخت این اثر عنوان کرد: به طور کلی توجه به پتانسیل‌های گردشگری ایران همیشه دغدغه مهمی برای من بوده است. اغلب زمانی که بحث درباره گردشگری می‌شود افراد صرفاً لوکیشن‌های زیبای ایران برایشان تداعی می‌شود که البته این هم موضوع کوچکی نیست اما علاوه بر لوکیشن‌های زیبا، گردشگری ایران در شاخه های گسترده‌ای قابلیت رشد و استخراج بسیار بالایی دارد به طور مثال در حوزه فرهنگ و غذا ما سال گذشته از بوشهر تا بندرعباس روستا به روستای خط ساحلی جنوب را سفر کردیم و اطلاعات بسیار مفیدی در رابطه با فرهنگ و غذای خاص هر منطقه جمع آوری شد که به زودی هم روند ساخت این مستند را آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: در رابطه با مستند داستانی «ایران کجاست؟» قصه از جایی شروع شد که من چند ماه پیش با یک زوج جوان اروپایی آشنا شدم. آن‌ها برای درمان ناباروری خود تلاش بسیاری کرده بودند اما نتیجه ای حاصل نشده بود تا در نهایت با ایران آشنا شدند و پس از سفر به ایران تحت درمان یک پزشک ایرانی صاحب فرزند شدند. نکته جالب اینجاست که آنها بیش از اینکه درباره فرزندشان با من صحبت کنند، از شگفتی‌های ایران و فرهنگ ایرانی حیرت زده شده بودند و در نهایت همه اینها باعث شد که این سوژه برای من گزینه بسیار جذابی برای معرفی باشد.

گردشگری ایران در یک مستند معرفی می‌شود/ ثبت قاب‌های خوش آب‌ورنگ

این کارگردان درباره رویکرد این مستند توضیح داد: ما در روند نگارش فیلمنامه، به طور مداوم ۲ رویکرد را مورد بررسی قرار دادیم؛ رویکرد اول، یک رویکرد کاملاً علمی و تخصصی با نگاه به کارنامه پزشکی و مخصوصاً گردشگری پزشکی در ایران بود و همچنین پتانسیل‌های بسیار بالایی که ایران طی سال‌های زیادی و با موانع تحریمی و کمبود امکانات، توانسته است به آن‌ها دست پیدا کند. بنابراین باید این رویکرد علمی و تخصصی در بدنه اصلی قصه ما حفظ می‌شد. رویکرد دوم هم نگاه صمیمانه و بدون پرده به فرهنگ ایران و مهمان نوازی مردم ایران بود که سعی کردم در جریان قصه این مورد را نیز حفظ کنم.

وی ادامه داد: در یک جمله، هدف من در این مستند استخراج پتانسیل‌های گردشگری سلامت در ایران و همچنین ثبت یک قاب خوش آب و رنگ از فرهنگ و تاریخ ایران در عرصه بین المللی است.

کارگردان «پرتگاه» گفت که فیلمبرداری این مستند به طور کامل در تهران انجام شده است.

تاجیک در پایان صحبت هایش عنوان کرد: تدوین مستند داستانی «ایران کجاست؟» تمام شده است و ما اکنون در مرحله صداگذاری و موسیقی هستیم. این اثر قرار است در چند جشنواره داخلی و خارجی حضور پیدا کند.

کد خبر 6208577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha