۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۲۰

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس:

تصمیمات خلق‌الساعه مغایر با بخش کشاورزی است

تصمیمات خلق‌الساعه مغایر با بخش کشاورزی است

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیمات خلق‌الساعه با فعالیت‌های بخش کشاورزی مغایرت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزی یک روند پیوسته برای تولید کمی و کیفی است و تصمیمات خلق‌الساعه به تولیدکنندگان آسیب می‌زند.

وی بر اجرای قوانین در بخش کشاورزی تاکید و اظهار کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس در حوزه قانونگذاری برای پیشبرد برنامه‌ها در این بخش آماده همراهی است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به خرید تضمینی گندم، تصریح کرد: خرید تضمینی گندم از ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تن عبور کرده و آرد مورد نیاز در حوزه نان و صنایع تبدیلی و تکمیلی تأمین است. طبق قانون، پول گندم کاران در خرید تضمینی باید در مدت ۴۸ ساعت پرداخت شود و در این راستا دولت و مجلس باید تلاش کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، از دولت پزشکیان خواست با توجه به امنیت غذایی در کشور، اولویت خود را بر کشاورزی بگذارند.

وی ادامه داد: امنیت غذایی یکی از مباحث جدی کشورها و حکومت‌ها است و هر کشور و حکومتی در مسیر امنیت غذایی حرکت نکند، آسیب می‌بیند.

عسکری اذعان کرد: بخش کشاورزی ۳ برابر صنعت بازدهی دارد و ۳۰ درصد اشتغال را به خود اختصاص داده است و از این رو باید مورد حمایت همه‌جانبه دولت و مجلس قرار گیرد.

وی افزود: دولت برای پیشبرد برنامه‌های بخش کشاورزی هر جا که لازم دانست لایحه بیاورد و مجلس برای رفع مشکلات از آن حمایت می‌کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، تأمین به موقع نهاده‌های کشاورزی را ضروری خواند و تصریح کرد: نهاده‌های کشاورزی باید به راحتی در اختیار کشاورزان قرار گیرد و در راستای شعار امسال با عنوان جهش تولید و مشارکت مردم، فضا جلو برود.

عسکری در همین حال بر استفاده از ظرفیت تشکل‌ها، بسترسازی برای سرمایه‌گذاری و اجرای آبخیزداری برای مقابله با بحران آب تاکید کرد.‌

کد خبر 6208582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      0 0
      خوب قانون را اجرا کنید در تاخیر پول گندم. قانون برای اجرا کردن هست و نه صرفا فقط نوشته شدن. جریمه حد اقل ۳ ماه تاخیر پول کشاورز را طبق قانون تقبل کنید. اینکه اعتماد کشاورزان از دولتهای شما سلب شده بخاطر اینجور مسائل هست. نظر شورای قیمت گزاری در گندم را به یکباره با نظر رئیس سازمان بهم نزن