۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۰۲

مزینانی؛

۴۰۰ مجموعه صنعتی در صفادشت تصفیه و بازچرخانی آب ندارد

۴۰۰ مجموعه صنعتی در صفادشت تصفیه و بازچرخانی آب ندارد

مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: نزدیک به ۴۰۰ مجموعه صنعتی در منطقه صفادشت تهران تصفیه و بازچرخانی آب ندارند و امیدواریم که این موضوع حتما پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا مزینانی مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه استان تهران با معضلات جدی محیط‌زیستی رو به رو شده است افزود: ما در تصفیه فاضلاب و بازچرخانی باید مجموعه‌های صنعتی را تشویق کنیم این می‌تواند به حفاظت از آب و خاک استان تهران کمک کند.

همچنین سید ابوالقاسم موسوی رئیس مرکز آموزش محیط‌زیست و تربیت محیط‌بان در این کنفرانس گفت: در کشور ما مسئولیت اجتماعی بخش‌خصوصی آنچنان که باید جا نیفتاده است و شرکت‌ها به فراخور آنچه خودشان تلاش می‌کنند، فعالیت‌هایی در این زمینه انجام می‌دهند.

وی افزود: محیط‌زیست مساله اول مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و بخش خصوصی است و این مساله می‌تواند تأثیرات بسیار مثبتی در مشتری مداری و حتی فروش و سود شرکت‌ها داشته باشد.

رئیس مرکز آموزش محیط‌زیست و تربیت محیط‌بان تصریح کرد: اینکه یک شرکت توجه کند که محصول مجموعه آلایندگی کمتری در محیط زیست ایجاد کرده باشد می‌تواند نتیجه مثبتی در عملکرد آن داشته باشد.

موسوی ادامه داد: مسئولیت اجتماعی با حفظ تالاب‌ها یا گونه‌های در معرض خطر مورد نظر می‌تواند انجام گیرد و برای این امر مثال‌های زیادی از جمله ساخت آبشخور و غیره وجود دارد.

وی تاکید کرد: یکی از مؤلفه‌های اصلی در این زمینه ارتقا دانش و فرهنگ محیط‌زیستی است که شرکت‌ها می‌توانند در راستای این امر فعالیت کنند و این مساله می‌تواند در بهبود برندینگ شرکت‌ها مؤثر باشد.

موسوی افزود: دولت در حوزه مسئولیت اجتماعی می‌تواند دو کار مفید انجام دهد که فراهم کردن بستر درست و ایجاد مشوق‌ها از جمله آنهاست و می‌تواند تأثیرات مثبتی داشته باشد، همچنین شرکت‌ها می‌توانند در تربیت نسل محیط‌زیستی بهتر عمل کنند، دولت باید برای شرکت‌ها مشوق ایجاد کند و باید فرق وجود داشته باشد بین شرکت‌هایی که در این زمینه کار انجام می‌دهند و شرکت‌هایی که نسبت به این امر بی‌تفاوت هستند.

مدیریت بحران آب، افزایش آلاینده‌های آب و راهکاری حذف آن بازچرخانی مقرون به صرفه پساب صنعتی از جمله محورهای این کنفرانس است، در این کنفرانس اساتیدی از دانشگاه‌های آلمان، لهستان و ترکیه کارگاه‌هایی را برگزار خواهند کرد.

کد خبر 6208634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha