۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۴۷

میزبانی ۵۰ مدرسه علمیه قم از ورودی‌های جدید طلاب

میزبانی ۵۰ مدرسه علمیه قم از ورودی‌های جدید طلاب

معاون آموزش حوزه علمیه قم از آمادگی و میزبانی ۵۰ مدرسه علمیه ویژه ورودی‌های جدید سطح یک در استان قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی اصغر همتیان اظهار کرد: خوشبختانه حضور پرشور داوطلبان ورود به حوزه علمیه قم را شاهد بودیم و ۵۰ مدرسه علمیه در استان قم اعم از قنوات و جعفریه پذیرای قبول شدگان سطح یک خواهند بود.

وی به طرح موفق «میثاق طلبگی» اشاره کرد و گفت: تاکنون دو دوره طرح میثاق برای داوطلبان جدید الورود برگزار شده است و باز هم برگزار خواهد شد. این برنامه دو اتفاق ارزشمند را رقم می‌زند، یکی شناخت جوانان از حوزه و آشنایی باجزئیات حوزه و رسالت آن و دیگر، شناخت مشاوران، دست اندارکاران امر سنجش و پذیرش از داوطلبان ورود به حوزه که بسیار ارزشمند و کلیدی است.

حجت الاسلام همتیان بیان کرد: میثاق طلبگی و حضور فعالان مشاوران و کارشناسان برای پاسخگویی به سؤالات داوطلبان باعث می‌شود که افراد انتخاب آگاهانه‌تری داشته و عزم جدی برای ورود به حوزه داشته باشند.

وی به ویژگی‌های داوطلبان جدیدالورود حوزه علمیه قم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بیش از ۱۰ سال در طرح میثاق طلبگی حضور مستمر داشته‌ام و امروز هم کم و بیش با آن طرح همراه هستم، باید بگویم داوطلبان امروز و عصر جدید دارای استعدادهای خوبی هستند، انگیزه بالایی دارند و نسبت به نظام اسلامی دغدغه مند هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه قم افزود: در گفت‌وگوهای شخصی که با برخی از داوطلبان داشته‌ام، دیدم که خوب می‌دانند تمدن نوین اسلامی که پایه گذاری شده است، مسیرش از حوزه و سربازی امام عصر(عج) می‌گذرد.

کد خبر 6208857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha